
Kohdennetulla markkinoinnilla perinteikkään kalusteketjun myyntiin nopeasti vauhtia
Perinteikäs kalusteketju allokoi markkinointibudjettinsa uudelleen ja siirtyi kohdennetumpaan digimarkkinointiin – tulokset olivat nopeita.
Lähtötilanne
Kalustetukku oli vuosien ajan luottanut vahvaan printtimainontaan ja valtakunnallisiin taktisiin kampanjoihin. Ketjulla oli kuitenkin jo herätty asiakkaan matkan siirtymiseen verkkoon. Digimarkkinointia oli tehty jonkin verran, mutta punainen lanka ei aina ollut näkyvissä. Liiketoiminnan volyymit olivat pysyneet jo useita vuosia koko alan kasvun tasolla, muutamissa prosenteissa vuodessa.
Ratkaisut ja toteutus
Yhteistyön alettua WDS:stä tuli hyvin nopeasti ketjun ja kauppiaiden kokonaisvaltainen strateginen kumppani. Yhteistyötä on syvennetty mm. aktiivisella strategiatyöllä, nettisivu-uudistuksella ja brändi-ilmeen päivityksellä.
Suurimmat muutokset markkinoinnissa ovat olleet pitkän ajan suunnitelmallisuuden lisääminen ja budjetin uudelleen allokoiminen. Digissä mainonnan kohdentamista on tarkennettu. Myös sisällöntuotanto on uudistettu huomioimaan ostopolun eri vaiheet paremmin.
Tulokset
Tutustu Kalustetukun verkkosivuihin.
Kiinnostuitko kuulemaan lisää? Laita meille viestiä!