Markkinointisuunnitelma, myyvät verkkosivut ja brändi-ilmeen päivitys tukemaan oululaisen perheyrityksen kasvutarinaa

Alussa oli kolme veljestä

Invera Oy on kolmen oululaisen veljeksen perustama, Oulun alueella toimiva yritys, joka rakentaa aikaa kestäviä koteja ja parantaa taloyhtiöiden asuinviihtyvyyttä pihasaneerauksilla. Rakennuskohteista referenssejä löytyy niin rivitaloista, omakotitaloista kuin mökeistäkin.

WDS:n ja Inveran yhteistyön tavoitteena oli kiteytettää Inveran brändi ja uudistaa verkkosivut tukemaan paremmin asuntomyyntiä. Lisäksi Invera kaipasi konkreettista suunnitelmaa brändimarkkinointiin, markkinointirekisterin keräämiseen sekä asuntomarkkinointiin.

Projekti käyntiin tehokkailla työpajoilla

Yhteistyö Invera Oy:n kanssa alkoi kahdella työpajalla: markkinointistartilla sekä brändisprintillä. Jälkimmäisessä tarkastettiin myös sen hetkistä brändin visuaalista ilmettä. Markkinointistartti piti sisällään muun muassa asiakaspolkuworkshopit niin kuluttajien kuin B2B-asiakkaidenkin näkökulmasta. Asiakaspolkujen mallinnusta hyödynnettiin tulevien verkkosivujen suunnittelussa.

Verkkosivuprojekti aloitettiin yhteisellä konseptisuunnitelman laadinnalla. Tämä piti sisällään sivuston käyttäjäpolut, sivustojen toiminnallisuudet ja sisältötarpeiden määrittelyn (kuvat ja tekstit).

Lopputulos konkretisoituu uusilla verkkosivuilla

Markkinointistartin tuloksena WDS suunnitteli selkeät markkinoinnin suuntaviivat tavoitteineen yksiin kansiin. Brändin visuaalinen ilme päivitettiin kevyesti siten, että yrityksen logo pysyi entisellään ja värimaailma tunnistettavana. Visuaalista ilmettä sovellettiin Inveran uusille verkkosivuille, työmaakyltteihin, myyntiesitteisiin ja autoihin.

Tuotettu markkinointisuunnitelma kasvutavoitteita varten piti sisällään muun muun muassa

  • Tärkeimpien kohderyhmien tunnistaminen
  • Inveralle sopivien markkinointikanavien määrittely
  • Asunnon ostajan polun tunnistaminen ensimmäisestä kosketuksesta Inveraan aina asiakkaaksi asti ja
  • Markkinoinnin ydinviestintä asiakaspolun eri vaiheissa
  • Markkinoinnin suunnitelma- ja markkinoinnin checklistpohja, joka hyödynnettävissä asuntomarkkinoinnissa hankekohtaisesti

Verkkosivujen sisällöntuotanto suoritettiin WDS:n toimesta, aikaisemmin tehtyjä työpajojen antia käyttäen. Uudistetulle sivustolle rakennettiin varausjärjestelmä asuntojen varaamista varten. Lähes kaikki sivuston sisällöt ovat muokattavissa omatoimisesti sivustohallinnan kautta ja kaikki sivuston lomakkeet kytkettiin osaksi markkinoinnin automaatiojärjestelmää (ActiveCampaign), joka mahdollistaa älykkään sähköpostimarkkinoinnin. Valokuvatuotannossa yhdistettiin Invera Oy:n oman henkilökunnan valokuvausosaamista.

In English Ota yhteyttä