SEO-sisällöntuotanto

SEO-sisällöntuotannolla nostat sivustosi orgaanisten hakutulosten kärkijoukkoon sekä ohjaat kuluttajaa lopullisen ostopäätöksen tekoon.

SEO-sisällöntuotannolla optimoimme sivustosi orgaanisten hakutulosten kärkeen

Hakukoneoptimointi (engl. Search Engine Optimization) eli lyhemmin SEO kattaa kaikki keinot, joilla oman verkkosivuston sivuja pyritään hilaamaan Googlen ja muiden hakukoneiden orgaanisissa hakutuloksissa (eli maksuttomissa, ei mainosalustan kautta ostettavissa mainospaikoissa) ylöspäin. Tärkeimpiä SEO:n osa-alueita on sivuston sisällön optimointi. Sivustolle tuotetaan hakukoneoptimoitua sisältöä aiheista, joita kuluttajat hakevat Googlen hakukoneella. Kun hakukoneen käyttäjät ja Googlen algoritmi toteavat sisällön vastaavan tehtyä hakua kilpailevia sivuja paremmin, sivu nousee hakutuloksissa ja tuo lisää orgaanista liikennettä sivustolle.

Lue lisää ja tutustu Väriset Oy:n menestyksekkääseen SEO-sisällöntuotannon caseen, jossa nostimme sivuston orgaanisen liikenteen kuusinkertaiseksi tuhansista kävijöistä kymmeniin tuhansiin.

Miksi SEO-sisällöntuotantoa tehdään?

On tutkittu, että kaikista tehdyistä hauista 71 % on johtanut Googlen orgaanisten tuloksien klikkaukseen. Pelkästään ensimmäisen sivun 5 ensimmäistä orgaanista tulosta saavat jopa 67 % kaikista klikkauksista.

Arvaatko, kuinka usein menemme 5 ensimmäisestä hakutuloksesta eteenpäin?

Vain 4 % kerroista.

SEO-sisällöntuotannolla ajankohtaista ja kiinnostavaa sisältöä verkkosivuille

Hakukoneoptimoidun sisällön tekemiseen ei riitä pelkkä paljon haettujen termien käyttäminen tekstissä, vaikka prosessi käynnistyykin avainsanatutkimuksella, jonka kautta potentiaalisesti hyödyllisimmät sanat löydetään. Hakukoneoptimoitu sisältö vastaa kävijän, eli potentiaalisen asiakkaasi, tarpeeseen kiinnostavalla ja ajankohtaisella tiedolla.

Hakukoneen kautta vastaan tuleva sisältö auttaa asiakasta etenemään ostopolullaan. Jos asiakas hakee ongelmaansa liittyvää ratkaisua Googlesta, hän voi muodostaa käsityksensä sopivista ratkaisuista kohtaamansa sisällön pohjalta. Kun asiakas on valinnut sopivan ratkaisun, hän siirtyy etsimään kyseisen ratkaisun tarjoajia sekä hintatietoja. Googlessa ”ratkaisun nimi + hinta” -tyyppisiä hakuja tekevä henkilö on jo lähellä ostopäätöstä, joten näkyminen näillä termeillä on erittäin tärkeää.

Sisällön tavoitteena on myös aktivoida sivustolle tulijaa, esimerkiksi suorittamaan jonkin seuraavista konversioista:

  • uutiskirjeen tilaus
  • oppaan lataus
  • ajanvaraus
  • tarjouspyyntö
  • osto
Case Väriset

SEO-sisällöntuotannolla sivuston orgaaninen liikenne kuusinkertaiseksi

Mikä oli SEO-sisällöntuotannon lähtötilanne?

Mahtavia omakotitalon maalaus ja katon pinnoituspaveluita tarjoavan Värisetin sivuille tuli orgaanista liikennettä pääasiassa etusivulle brändihakujen (yrityksen nimi hakutermissä mukana) kautta sekä palvelusivuille joillakin tärkeillä suoraan palveluun liittyvillä hakutermeillä. Blogiosiota ei sivustolla vielä ollut.

Mitä toimenpiteitä tehtiin?

Teimme avainsanatutkimuksen ja sisältösuunnitelman, jonka pohjalta aloitettiin aktiivinen SEO-sillöntuotanto.

Tekstisisältö tehtiin yhteistyössä Värisetin kanssa, sillä heiltä löytyi pätevä kirjoittaja ja paljon tietoa avainsanatutkimuksessa löytämistämme aiheista. Ohjeistimme kirjoittajan, hän tuotti tekstin ja me tarkastimme tekstit hakukoneen silmin sekä julkaisimme ne sivustolle.

Sisältösuunnitelma päivitettiin seuraavaa kautta varten ja hyvin alkanutta SEO-sisällöntuotantoa jatkettiin.

Mitä tuloksia saavutettiin?

Ensimmäisen vuoden aikana, jolloin hakukoneoptimoitua sisältöä julkaistiin, sivuston orgaaninen liikenne kasvoi 139%. Kun sisällöntuotantoa jatkettiin, seuraavana vuonna kasvu oli jopa 151% tuon ensimmäisen vuoden päälle. Verrattuna vuoteen ennen sisällöntuotantoa, orgaaninen liikenne kuusinkertaistui. Artikkelit ovat tuoneet myös kontakteina kulunsa takaisin sekä tuottavat liikennettä ja liidejä myös tulevina vuosina.

 

 

Pyydä tarjous SEO-sisällöntuotannosta

Ota suoraan yhteyttä tai jätä viesti.

Henri Kemppi
Head of digital
040 545 1029
etunimi.sukunimi@wds.fi

SEO-sisällöntuotannon aloitus

  1. Avainsanatutkimus

    Avainsanatutkimuksessa tehdään perusteellinen tutkimus siitä, miten nykyiset nettisivut sijoittuvat orgaanisissa hakutuloksissa ja millä avainsanoilla on paras potentiaali.

  2. Sisältösuunnitelma

    Sisältösuunnitelma pohjautuu tehtyyn avainsanatutkimukseen. Suunnitelmassa otetaan huomioon, missä vaiheessa ostoprosessia kuluttajan ajatellaan olevan hakuhetkellä. Sisältösuunnitelmassa mietitään valmiiksi sisällön teema ja viestin luonne.

  3. SEO-sisällöntuotanto

    SEO-sisältöä voi olla useampaa erilaista, kuten blogisarjat, verkkokauppaa tukevat kategoriatekstit eli verkkokauppatuotteiden tuotetekstit tai jatkuva sivuston optimointi.

SEO-sisällöntuotanto osana yrityksen markkinoinnin isoa kuvaa

SEO-sisällöntuotannolla optimoimme sivustosi orgaanisten hakutulosten kärkeen. Tunnistamme kiinnostavimmat hakutrendit, joita kuluttajat hakevat juuri nyt sekä löydämme tehokkaimmat keinot kasvattaa yrityksesi orgaanista näkyvyyttä ja sivuston liikennettä. Pidämme huolen siitä, että sisältö on ajankohtaista ja kiinnostavaa. Emme tuota sisältöjä pelkästään avainsanojen varaan, vaan sisällöt tukevat asiakkaan matkaa ostopolun varrella.

SEO-sisällöntuotannon palvelu sisältää

  • Selvitys yrityksen nykyisistä sijoituksista hakutuloksissa

  • Avainsanatutkimus eli sopivien hakusanojen kartoittaminen

  • Sisältösuunnitelman tekeminen perustuen tehtyyn avainsanatutkimukseen

  • Sivuston linkitysten tarkastaminen

  • Avainsanojen suoriutumisen seuraaminen

  • Raportointi tuloksista