Yritysilmeen suunnittelun ytimessä on visualisoida yrityksen brändin ydinlupaukset ja arvot. Siispä yrityksen visuaalinen ilme suunnitellaan taustalla olevan markkinointi- tai brändistrategian pohjalta.
Brändin rakennuksen elementit
- Visio, missio, arvot
- Kohderyhmät
- Ydinlupaukset ja arvolupaukset
- Viestinnän tyyli
- Brändin visuaaliset elementit
Yritysilmeen suunnittelun tavoitteena on
- Luoda brändin tavoitteita vastaava ilme
- Luoda pohja markkinointiviestinnälle ja kaikelle visuaaliselle materiaalille
- Suunnitella visuaalinen ilme, joka kestää katseita ja aikaa
Yritysilmeen suunnittelu voi sisältää
- Logon, värimaailman, typografian
- Graafisen ohjeiston
- Kuvallisen viestinnän tyylin määrittelyn
- Tiedostopankin koostaminen