Toteutimme Alavus Ikkunoiden ja Ovien kanssa kokonaisvaltaisen brändistrategian sekä visuaalisen identiteetin uudistamisen. Projektin tavoitteena oli vahvistaa yrityksen asemaa alallaan sekä modernisoida sen ilmettä vastaamaan nykypäivän visuaalisia trendejä.
Ensimmäinen vaihe oli yhteinen brändisprintti jossa keskustelimme yhdessä Alavus Ikkunoiden ja Ovien nykyisestä markkina-asemasta, yrityksen vahvuuksista, missiosta, visiosta, arvomaailmasta ja asettumisesta kilpailukentällä. Tämän pohjalta muotoilimme brändin yhteenvedon, joka korostaa yrityksen vahvuuksia ja heidän tuotteiden sekä palveluiden ainutlaatuisia ominaisuuksia.
Uudistimme Alavus Ikkunoiden ja Ovien visuaalisen identiteetin, mukaan lukien logo, typografia ja värimaailma. Logo suunniteltiin selkeäksi ja moderniksi, säilyttäen samalla yrityksen tunnistettavuuden. Uusi typografia valittiin heijastamaan yrityksen ammattimaisuutta ja selkeyttä. Värimaailma päivitettiin huomioimaan nykyaikaiset trendit, ja samalla se välittää lämpimän ja luotettavan tunnelman asiakkaille. Brändin yhteenveto ja graafinen ohjeisto taitettiin yhtiin kansiin, brand bookin muotoon. Brand book pitää sisällään myös esimerkkejä ilmeen jalkauttamisesta yrityksen eri kohtaamispisteisiin.
Luomamme mainoskonsepti oli suunniteltu herättämään huomiota ja tuomaan esille Alavus Ikkunoiden ja Ovien ainutlaatuisia tuotteita ja palveluita. Mainoskonsepti jalkautetaan talvella 2023-2024.
WDS oli oikea valinta kumppaniksi projektiimme. He hoitivat projektin vankalla ammattitaidolla
ja lopputuloksesta tuli meidän näköisemme. Yhteistyö sujui erinomaisesti ja kommunikaatio oli saumatonta.WDS:n väki kuunteli tarpeitamme sekä toiveitamme, ja he pääsivät hyvin kiinni ajatuksistamme, tuoden rohkeasti samalla uutta näkökulmaa.
– Ella Leinonen, Markkinointipäällikkö, Alavus Ikkunat ja Ovet