Brändistrategia, visuaalisen ilmeen päivitys ja mainoskonsepti kirkastamaan brändiä

Toteutimme Alavus Ikkunoiden ja Ovien kanssa kokonaisvaltaisen brändistrategian sekä visuaalisen identiteetin uudistamisen. Projektin tavoitteena oli vahvistaa yrityksen asemaa alallaan sekä modernisoida sen ilmettä vastaamaan nykypäivän visuaalisia trendejä.

Ensimmäinen vaihe oli yhteinen brändisprintti jossa keskustelimme yhdessä Alavus Ikkunoiden ja Ovien nykyisestä markkina-asemasta, yrityksen vahvuuksista, missiosta, visiosta, arvomaailmasta ja asettumisesta kilpailukentällä. Tämän pohjalta muotoilimme brändin yhteenvedon, joka korostaa yrityksen vahvuuksia sekä heidän tuotteidensa ja palveluidensa ainutlaatuisia ominaisuuksia.

Miksi brändistrategia? Visuaalinen ilme on tärkeä osa brändiä

Uudistimme Alavus Ikkunoiden ja Ovien visuaalisen identiteetin, mukaan lukien logo, typografia ja värimaailma. Logo suunniteltiin selkeäksi ja moderniksi, mutta säilyttäen samalla yrityksen tunnistettavuuden. Uusi typografia valittiin heijastamaan yrityksen ammattimaisuutta ja selkeyttä. Värimaailma päivitettiin nykyaikaisten trendien mukaiseksi, ja samalla sen on tarkoitus välittää lämmin ja luotettava tunnelma asiakkaille. Brändin yhteenveto ja graafinen ohjeisto taitettiin yksiin kansiin, brand bookin muotoon. Brand book sisältää myös esimerkkejä visuaalisen ilmeen toteuttamisesta yrityksen eri kohtaamispisteissä.

Luomamme mainoskonsepti suunniteltiin herättämään huomiota ja tuomaan esille Alavus Ikkunoiden ja Ovien ainutlaatuisia tuotteita ja palveluita. Mainoskonsepti jalkautettiin talvella 2023-2024.

WDS oli oikea valinta kumppaniksi projektiimme. He hoitivat projektin vankalla ammattitaidolla
ja lopputuloksesta tuli meidän näköisemme. Yhteistyö sujui erinomaisesti ja kommunikaatio oli saumatonta.

WDS:n väki kuunteli tarpeitamme ja toiveitamme, ja he pääsivät hyvin kiinni ajatuksiimme tuoden rohkeasti samalla uutta näkökulmaa.


–  Ella Leinonen, Markkinointipäällikkö, Alavus Ikkunat ja Ovet

Lue lisää brändityöstä:

Miksi brändin kehittäminen kannattaa? Brändin rakentaminen

Kiinnostuitko? Ole yhteydessä!

Tapaamisessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Brändinne nykytilan markkinoilla

Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä.

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    In English Ota yhteyttä