Pienet ja keskisuuret yritykset (pk-yritykset) kasvavat usein aluksi taktisella markkinoinnilla,…

Brändistrategia kirkastaa yrityksen, tuotteen tai palvelun tavoitteet. Brändistrategia auttaa asiakastyöskentelyssä, ohjaa myyntiä ja markkinointia, sekä tukee yrityksen kehitystyötä ja johtamista. Esimerkkiyrityksen arvot ovat asiakaslähtöisyys ja innovatiivisuus. Tällöin nämä otetaan huomioon henkilöstön koulutuksissa ja johtamisessa.
Brändistrategia on osa liiketoimintastrategiaa.
Brändistrategia toteutetaan yrityksen avainhenkilöiden, esimerkiksi johtoryhmän kanssa.
Toteutamme tarpeen mukaan taustatyöt ja tutkimukset. Taustatyön tavoitteena on selvittää brändin paikka markkinoilla sekä olemassa olevien tai potentiaalisten asiakkaiden mielikuvat brändistäsi.
Taustatyöhön voi lukeutua muun muassa
Taustatyöt valitaan esimerkiksi yrityksesi/palvelusi koon ja kilpailijoiden mukaan.
Lähetämme työpajaan osallistujille ennakkotehtävän, jossa kysymme muun muassa:
Brändistrategian työpaja on noin puoli päivää kestävä tapaaminen. Brändityöpajassa työstetään brändistrategian osa-alueet ennakkotehtävien sekä seuraavien kysymyksien kautta:
Brändityöpajan jälkeen tiivistämme keskustelut kirjalliseen muotoon, brändin kiteytykseksi.
Brändin kiteytys on kirjallinen muoto brändistrategian työpajassa tehdyistä päätöksistä. Teemme ja esittelemme sen yrityksellesi brändityöpajan jälkeen. Brändin kiteytys voi pitää sisällään mm. seuraavat osiot:
Brändin kiteytys toimii pohjana mm. visuaalisen ilmeen rakentamiselle, markkinointisuunnitelmalle sekä markkinoinnin johtamiselle.
Brand book eli brändikirja sisältää yksissä kansissa brändistrategian ja brändin visuaalisen ilmeen. Brand book ohjaa henkilöstöä, myyntiä ja markkinointia toimimaan yrityksen brändin mukaisesti. Se on kaiken tekemisen punainen lanka.
Lue, mitä brändistrategiasta kysytään!
Brändistrategia toimii pohjana koko liiketoiminnalle ja tekee yrityksen kaikesta toiminnasta johdonmukaista. Kun strategia ohjaa niin asiakaspalvelua, markkinointia kuin uutiskirjeiden ilmettä, brändi selkeytyy ja kirkastuu. Brändistä tulee asiakkaan mielessä luotettava ja vakuuttava.
Brändistrategiaa voi lähteä työstämään esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:
Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä.
Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi