Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu on tärkeää, koska se luo yrityksesäsi…

Brändistrategia kirkastaa yrityksen, tuotteen tai palvelu tavoitetilaa. Brändistrategia on osana liiketoimintastrategiaa.
Brändistrategia auttaa asiakastyöskentelyssä, ohjaa myyntiä ja markkinointia sekä tukee kehitystoiminnan johtamisessa. Brändistrategia ohjaa visuaalisen mielikuvan vastaamaan strategiaa.
Brändistrategia toteutetaan yrityksen avainhenkilöiden, esimerkiksi johtoryhmän kanssa.
Toteutamme tarpeen mukaan taustatyöt ja tutkimukset. Taustatyön tavoitteena on selvittää brändin todellinen positio markkinassa sekä olemassa olevien tai potentiaalisten asiakkaiden mielikuvat brändistäsi.
Taustatyöhön voi lukeutua muun muassa
Taustatyöt valitaan muun muassa yrityksesi/palvelusi markkinakoon sekä kilpailijoiden mukaan.
Lähetämme ennakkokyselyn työpajaan osallistujille, itsenäiseen työskentelyyn. Ennakkotehtävissä kysymme muun muassa:
Brändistrategian työpaja on noin puolen päivän kestävä fasilitoitu tapaaminen. Työpajaan osallistujat ottavat ennakkotehtävät mukaansa. Brändityöpajassa käydään brändistrategian osa-alueet ennakkotehtävien sekä seuraavien kysymyksien kautta:
Brändityöpajan jälkeen kiteytämme työpajan annin brändin kiteytykseksi.
Brändin kiteytys on kirjallinen muoto brändistrategian työpajan yhteisisistä tehdyistä päätöksistä. Brändin kiteytys voi pitää sisällään työpajaan pohjaten mm. seuraavat osiot:
Brändin kiteytys toimii pohjana mm. visuaalisen ilmeen rakentamiselle, markkinointisuunnitelmalle sekä markkinoinnin johtamiselle.
Brändistrategia ja visuaalinen ilme taitetaan yhtiin kansiin brand bookin muotoon. Brand book ohjaa henkilöstöä, myyntiä ja markkinointia toimimaan yrityksen brändin mukaisesti.
Tutustu ja lue, mitä brändistrategiasta kysytään!
Brändistrategia määrittelee yrityksen, palvelun tai tuotteen olemassaolon. Se toimii pohjana koko liiketoiminnalle.
Vastaa muun muassa kysymyksiin:
Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi