Liiketoimintalähtöiset verkkosivut yritykselle tuovat kasvua

Tuloksellisesti toimivien verkkosivujen tulee kytkeytyä yrityksenne liiketoimintaan ja strategiaan. Ne toimivat myynnin apuna, tiedotuskanavana ja brändimielikuvan vahvistajana. Toteutamme yrityksellenne verkkosivut, jotka tukevat liiketoiminnan tavoitteita.

Palvele asiakkaitasi paremmin verkkosivuilla

Mitä kiinnostavampaa sisältöä yrityksesi tarjoaa verkkosivuillaan, sitä pidemmän aikaa kävijät viihtyvät seurassasi ja sitä todennäköisemmin saat myytyä tuotteesi tai palvelusi heille. Hyvä sivusto täyttää kävijöiden tarpeet tarjoamalla vastauksia asiakkaan kysymyksiin. Johdonmukaiset käyttäjäpolut ja helppolukuiset sisällöt ruokkivat tiedonhalua ja kuljettavat asiakkaitasi kohti sivuston lopullista tavoitteita – yleensä kauppaa tai yhteydenottoa.

Uusilla verkkosivuilla voit tehostaa liiketoimintaasi ja kerätä asiakasymmärrystä:

1. Huomioi asiakkaasi ostopolku
Asiakkaan ostopolun mallintaminen ohjaa verkkosivujen sisältösuunnitelua ja varmistaa, että asiakkaan kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaukset suoraan verkosta.

2. Anna verkkosivujen myydä puolestasi
Mitä jos asiakkaasi voisi ostaa ja maksaa palvelustasi tai tuotteestasi suoraan verkossa? Tai saada tarjouksen palvelustasi kehittyneellä tarjouslaskurilla?

3. Lisää tuottavuutta integraatioilla
Myyntiliidit ja yhteydenotot voidaan ohjata suoraan asiakashallinta- tai toiminnanohjausjärjestelmään, mikä helpottaa työntekijöiden arkea ja säästää kustannuksissa.

4. Paranna asiakaspalvelua livechatilla
Livechat madaltaa kynnystä asiakkaalle ottaa yhteyttä. Verkkosivun alalaitaan aukeava keskustelu asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä on myös välitön myyntikanava ja arvokas asiakasymmäryksen lähde. Kehittyneimmässä tapauksessa keskustelun aloittaa chatbot ja oikea henkilö ottaa ohjat käsiinsä vain tarpeen vaatiessa.

5. Kerää asiakasymmärrystä analytiikalla
Verkkosivun avulla keräät valtavasti tilastollista dataa. Mistä asiakkaasi ovat kiinnostuneita? Miten asiakas toimii ostopolun eri vaiheissa?
 Miten voisit kehittää palvelustasi entistä paremman?

Verkkosivut luovat digimarkkinoinnin perustan

Nettisivut kytkevät digikanavat toisiinsa ja toimivat siltana sisältöjen välillä. Verkkosivut toimivat yhä useammin myös julkaisualustana, josta esimerkiksi blogit voivat ponnistaa yleisölle.

Säännöllinen sisällöntuotanto aktivoi sidosryhmiä ja on vahva brändin rakentaja.

Nettisivut huomioi potentiaaliset asiakkaasi tarjoamalla relevanttia sisältöä riippuen siitä, missä kohtaa ostopolkua asiakas on: valokuvauksesta kiinnostuneelle aloittelijalle ei välttämättä kannata tyrkyttää Osta nyt -painiketta vaan mieluummin artikkelia, jossa opastetaan, miten napsia parempia valokuvia.

Tavoite on tehdä tuttavuutta asiakkaan kanssa ja rakentaa positiivista mielikuvaa yrityksestäsi. Seuraavassa vaiheessa voidaan tarjota kattavaa PDF-opasta, jossa neuvotaan, miten valita itselleen sopiva kamera. Asiakas saa PDF-oppaan antamalla sähköpostiosoitteensa. Asiakkassuhde vahvistuu askel kerrallaan. Ei tyrkyttämällä, vaan tuottamalla asiakkaalle hyötyä. Tämä on sisältömarkkinoinnin ydin.

Autamme toteuttamaan liiketoimintalähtöiset verkkosivut, jolloin:

  • Maksimoit verkkosivujen kautta saatavat liidit ja myynnin
  • Rakennat strategian mukaista brändiä
  • Varmistut näkyvyydestä hakukoneissa

Verkkosivujen uudistuksen vaiheet

1. Aloitusworkshop
Verkkosivuprojekti alkaa starttipalaverilla, jonka aikana keräämme ymmärrystä liiketoiminnastasi ja asiakkaistasi. Sparraamme kanssasi vastaukset kysymyksiin mitä yrityksesi tekee, kenelle, miksi ja miten sekä miksi asiakkaasi tulisi valita juuri teidät?

2. Avainsanakartoitus ja taustatyö
Teemme avainsanakartoituksen, josta selviää, millä hakusanoin ihmiset hakevat yritykseesi liittyviä aiheita verkossa. Näin saadaan sivustosi listautumaan hyville sijoille Googlen hakutuloksissa. Analysoimme nykyisen sivuston liikenteen, kilpailijoiden verkkonäkyvyyden sekä teemme tarvittaessa taustatyötä haastattelemalla yrityksesi työntekijöitä, asiakkaita ja verkkosivujen kävijöitä.

3. Sisältöjen ja ulkoasun suunnittelu
Kattava taustatyö näyttää suunnan ja antaa eväät luovalle suunnittelulle. Kirkastamme ydinviestit houkutteleviksi ja aktivoiviksi. Suunnittelemme käyttäjäpolut ottamalla huomioon kaikki tärkeät sidosryhmät. Luomme vaikuttavan ulkoasun, joka viestii yrityksesi arvoja, on helposti lähestyttävä ja uskottava.

4. Julkaisujärjestelmä tarpeeseen ja huipputason toteutus
Valitsemme tarpeeseesi parhaiten sopivan julkaisujärjestelmän, jotta sivuston ylläpito ja sisältöjen muokkaus on jatkossa helppoa. Asennamme haluamasi integraatiot toiminnanohjaus- tai asiakashallintajärjestelmään. Meille on tärkeää, että jokainen tuottamamme verkkosivu on turvallinen, suorituskykyinen ja käyttäjäystävällinen.

5. Analytiikka ja jatkokehitys
Seuraamme asiakkaiden käyttäytymistä sivustolla erilaisilla analytiikkatyökaluilla. Kehitämme sivustoa, luomme sisältöä ja parannamme sivuston tuottavuutta. Voit seurata reaaliajassa tärkeimpiä mittareita kuten konversion kehitystä.

Markkinointi on pitkän matkan juoksua, ei sprintti. Tuloksia on mahdollista saada – ja kannattaa vaatia – jo ensimmäisestä askeleesta alkaen. Kytke verkkosivut osaksi tuloksellista markkinointia: tutustu markkinointitiimi-palveluumme.

WDS Markkinointitiimi tuo kasvua yhdellä kuukausisopimuksella!

WDS Markkinointitiimi -palvelun avulla saat yrityksellesi täysverisen markkinointitiimin yhden palkatun työntekijän hinnalla. Palvelu sisältää markkinoinnin johtamisen, suunnittelun, toteutuksen sekä tulosten raportoinnin. Tiimiin kuuluu markkinointipäällikkö, tuotanto-AD, sisällöntuottaja sekä digimarkkinoinnin ja markkinointiautomaation asiantuntijoita.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä

Tarvitsetko apua yrityksenne markkinoinnin tehostamiseen? Etsitkö uutta toimistokumppania, jonka kanssa haetaan parempia tuloksia? Ota yhteyttä, vastaamme tuota pikaa.