Omakotitalon maalaus ja katon pinnoituspaveluita tarjoavan Värisetin kanssa yhteistyömme alkoi alkujaan markkinointistartilla. Suunnittelimme Värisetille raikkaan brändi-ilmeen, tehokkaat myyntimateriaalit sekä liidejä paremmin tuottavat verkkosivut kasvutavoitteita tukemaan. Yhteistyö jatkui markkinoinnin kuukausipalvelulla sekä toteutimme tuloksellista seo-sisällöntuotantoa.
Lähtötilanne
Värisetin sivuille tuli orgaanista liikennettä pääasiassa etusivulle brändihakujen (yrityksen nimi hakutermissä mukana) kautta sekä palvelusivuille joillakin tärkeillä suoraan palveluun liittyvillä hakutermeillä. Blogiosiota ei sivustolla vielä ollut.
Ratkaisut ja toteutus
Teimme avainsanatutkimuksen ja sisältösuunnitelman, jonka pohjalta aloitettiin aktiivinen SEO-sillöntuotanto.
Tekstisisältö tehtiin yhteistyössä Värisetin kanssa, sillä heiltä löytyi pätevä kirjoittaja ja paljon tietoa avainsanatutkimuksessa löytämistämme aiheista. Ohjeistimme kirjoittajan, hän tuotti tekstin ja me tarkastimme tekstit hakukoneen silmin sekä julkaisimme ne sivustolle.
Sisältösuunnitelma päivitettiin seuraavaa kautta varten ja hyvin alkanutta SEO-sisällöntuotantoa jatkettiin.
Tulokset
Ensimmäisen vuoden aikana, jolloin hakukoneoptimoitua sisältöä julkaistiin, sivuston orgaaninen liikenne kasvoi 139%. Kun sisällöntuotantoa jatkettiin, seuraavana vuonna kasvu oli jopa 151% tuon ensimmäisen vuoden päälle. Verrattuna vuoteen ennen sisällöntuotantoa, orgaaninen liikenne kuusinkertaistui. Artikkelit ovat tuoneet myös kontakteina kulunsa takaisin sekä tuottavat liikennettä ja liidejä myös tulevina vuosina.