Erottuva visuaalinen ilme sitouttaa tunnetasolla

Onnistunut yrityksen visuaalinen brändi-ilme sitouttaa asiakasta tunnetasolla jokaisessa kohtaamispisteessä.

Visuaalinen identiteetti on yrityksen ilmentymä

Selkeä ja erottuva visuaalinen ilme on avaintekijänä menestyksekkäälle yritykselle. Luomme visuaalisen ilmeen, joka kestää katseita ja aikaa sekä peilaa yrityksesi toimintaa sekä tavoitteita. Yrityksen visuaalinen ilme on yrityksesi ilmentymä kaikissa kohtaamispisteissä. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa otetaan huomioon muun muassa värit, typografia, kuvamaailma, logo, ikonit, symbolit  ja monet muut graafiset elementit.

Kysy lisää

Miksi visuaalinen ilme on yksi tärkein osa yritystäsi?

Vahva visuaalinen ilme muistetaan ja tietoisuus kasvaa

Yrityksen visuaalinen ilme luo uskottavuutta, tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista ja rakentaa brändimielikuvaa haluttuun suuntaan.

Näkyvin osa asiakkaille ja muille sidosryhmille

Missä yrityksesi kohtaa asiakkaasi?

Visuaalinen ilme on yleensä näkyvin osa yrityksen brändistä asiakkaille ja sidosryhmille.

Tarkoin suunniteltu yrityksen visuaalinen ilme säästää aikaa

Yrityksen visuaalinen brändi ilme on pohjana kaikelle markkinointiviestinnälle, kuten digimarkkinoinnille, sisällöntuotannolle, verkkopalvelulle ja myyntimateriaaleille.

Tarkoin suunniteltu visuaalinen ilme ohjeistuksineen nopeuttaa työntekoa niin yrityksen sisällä kuin yhteistyökumppaneiden kanssa.

Millaisella prosessilla visuaalinen ilme kehitetään?

Pohjana visuaalisen ilmeen suunnittelulle lähtee nykytilanteesta ja tavoitteista.

Pohjana visuaalisen ilmeen suunnittelulle suosittelemme brändistrategiaa. Brändistrategia vastaa visuaalisen ilmeen tavoitteisiin, kuten:

  • Ketä haluamme puhutella?
  • Ketkä ovat yrityksen tärkeimmät kohderyhmät?
  • Mitkä ovat pahimmat yrityksen kilpailijat?
  • Miltä kilpailijoiden visuaalinen ilme näyttää? Miten erotumme kilpailijoista?

Lue lisää brändistrategiasta

Kohtaamispisteet tarkoittavat kaikkia tilanteita ja materiaaleja, joissa yrityksesi näkyy. Kohtaamispisteissä otetaan huomioon sekä sisäiset-, että ulkoiset kohtaamispisteet. Kohtaamipisteiden määrittelyssä käymme läpi myös kohtaamispisteiden tärkeysjärjestyksen.

Tarvittaessa kohtaamispisteiden määrittelyssä toteutamme kanssanne asiakaspolkuworkshopin tai toteutamme asiakashaastatteluja.

Kysymme visuaalisen ilmeen toiveet muun muassa seuraavilla kysymyksillä:

  • Millaiset arvot yrityksellä on?
  • Miltä yritys näyttää?
  • Miltä kilpailevat yritykset näyttävät?
  • Mitkä logot miellyttävät?
  • Mitkä fontit miellyttävät?
  • Miltä yrityksesi ei näytä?
  • Mitkä ovat yrityksen tärkeimmät kohtaamispisteet?

Visuaalisen ilmeen suunnittelu pitää sisällään esimerkiksi seuraavat osiot

  1. Logo
  2. Värimaailma
  3. Fontit eli typografia
  4. Ikonit
  5. Mainosesimerkit
  6. Esimerkki verkkosivun etusivusta
  7. Muut esimerkit kohtaamispisteistä

Lue lisää verkkosivuista

Tuotamme yrityksellesi tarvitsemat materiaalit valittuihin kohtaamispisteisiin. Näitä voi olla esimerkiksi

  • Verkkosivut
  • Sisällöt
  • Myyntiesite
  • Myyntipresentaatio
  • Lomakkeet
  • Käyntikortit
  • Autoteipit
  • Työvaatteet

Lue lisää verkkosivusta Mistä verkkosivujen hinta muodostuu?

Toimitamme visuaalisen ilmeen suunnittelun jälkeen aina toteutetut materiaalit asiakkaalle. Brand book pitää sisällään myös brändistrategian. Mikäli brändistrategiaa ei olla toteutettu, toimitamme graafisen ohjeiston esimerkiksi yhden sivun PDF-muodossa.

Graafinen ohjeisto ohjaa yrityksen myytnia ja markkinointia sekä vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten käytän yrityksen logoa?
  • Miten yrityksen visuaalinen ilme jalkautetaan?

Markkinoinnin johtaminen auttaa visuaalisen ilmeen jalkauttamisessa

Investointi visuaalisen ilmeen kehittämiseen

Tarkennamme hinnoittelua sekä kokonaisuutta ratkaisuehdotuksessamme.

Visuaalisen ilmeen kehitys

Visuaalisen ilmeen paketin sisältö määritellään aina ratkaisuehdotuksessamme. Visuaalisen ilmeen suunnittelu voi pitää sisällään:

  • Logo
  • Typografia/fontti
  • Väripaletti
  • Kuvat ja kuvitukset
  • Graafiset elementit
  • Esimerkit jalkautuksesta toivottuihin kohtaamispisteisiin
  • Graafisen ohjeiston taiton

Visuaalinen ilme uusitaan usein brändistrategian pohjalta.

alk. 4 500€

Visuaalisen ilmeen jalkautus eli tuotantotyö

Toteutamme toivotut myynti-ja markkinointimateriaalit kaikkiin kohtaamispisteisiin. Näitä voivat olla muun muassa

Alk. 435€

Lue lisää visuaalisen ilmeen suunnittelusta

Tutustu asiantuntijoidemme kirjoittamiin oppaisiin ja artikkeleihin liittyen brändin visuaalisen ilmeen suunnitteluun sekä brändin kehittämiseen.

Usein kysytyt kysymykset

Tutustu ja lue, mitä visuaalisen ilmeen suunnittelusta kysytään!

Yrityksen brändi-ilme on kokonaisuus visuaalisia elementtejä, jotka muodostavat yhtenäisen ja tunnistettavan ulkoasun yritykselle. Sen tehtävänä on houkutella asiakkaita ja erottaa kilpailijoista.

Yrityksen visuaalisen ilmeen hinta koostuu muun muassa seuraavista osioista:

  1. Suunnitteluvaiheen visuaalisen ilmeen vaihtoehdot/versiot
  2. Kohtaamispisteiden määrä
  3. Logovariaatiot

Tuotamme yrityksellesi tarvitsemat materiaalit. Näitä voi olla esimerkiksi

  • Verkkosivut
  • Sisällöt
  • Myyntiesite
  • Myyntipresentaatio
  • Lomakkeet
  • Tuotepakkaukset
  • Käyntikortit
  • Autoteipit
  • Työvaatteet
  • Digitaaliset mainokset (Facebook, Instagram, Google Ads etc.)
  • Brändivideot
  • Orgaanisten somepostausten pohjat

Tutustu lisää verkkosivujen kehittämisestä

Yrityksen visuaalisen ilmeen päivitykseen voi olla useita syitä. Kysy itseltäsi seuraavia kysymyksiä:

  • Onko yrityksen strategia muuttunut tai ollaanko sitä muuttamassa?
  • Erottuuko yritys kilpailijoista?
  • Onko yrityksen toiminta tai tarjonta muuttunut?
  • Toimiiko logo kaikissa kohtaamispisteissä?
  • Edustaako visuaalinen ilme yritystä?

Kyllä. Visuaalisen ilmeen voi päivittää vaiheittain kohtaamispisteisiin. Yrityksen visuaalisen ilmeen päivitystä varten tuleekin tehdä roadmap eli aikataulutus sekä budjetointi.

Kiinnostuitko? Ole yhteydessä!

Tapaamisessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Brändinne nykytilan markkinoilla
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä