Ohakune on uusi ja innostava toimija virkistävien limonadi- ja kombuchamakujen maailmassa. Yritys lähestyi meitä tavoitteenaan vahvistaa Ohakunen brändiä, kasvattaa yleisön tietoisuutta tuotteesta sekä lisätä myyntiä digitaalisen markkinoinnin avulla.
WDS:n ammattitaitoisen porukan kanssa yhteistyö on ollut miellyttävää ja helppoa. Yhdessä olemme saaneet kehitettyä yrityksemme brändiä ja digimarkkinointia toivomaamme suuntaan”. – Matti Kukkonen, Toimitusjohtaja, Ohakune Oy
Brändistrategia ja konseptointi
Aloitimme yhteistyön syvällisellä brändianalyysillä, joka auttoi meitä ymmärtämään tuotteen arvopohjaa, kohdeyleisöä ja kilpailijakenttää. Tämän pohjalta loimme brändistrategian, jossa korostui erityisesti tuotteen luonnollinen ainesosavalikoima, tinkimätön laatu ja markkinoiden paras makuelämys.
Ohakunen tuotteet haluttiin markkinoille selkeästi taistelemaan paikastaan muiden limonadivalmistajien (ja myös alkoholituotteiden) rinnalle. Käsityöllä valmistetut limonadit ja kombuchat ovat täydellinen vaihtoehto heille, jotka haluavat panostaa ennen kaikkea makuelämyksiin. Syntyi kattokonsepti “Huikka muutokselle.” Konseptilla otetaan orgaanisen somen sisällöissä rohkeasti kantaa ajankohtaisiin ja puhutteleviin aiheisiin.
Somen visuaalisen ilmeen suunnittelu sekä maksettu some-mainonta kasvattamaan brändin tunnettuutta
Suunnittelimme yhtenäisen, brändiä tukevan ja houkuttelevan ilmeen sosiaalisen median kanaville. Visuaalisessa ilmeessä korostuu urbaani ympäristö, rouheus ja ennen kaikkea asenne.
Sosiaalista mediaa varten toteutimme kevyen kuvauspäivän, jossa tuotettiin mediapankkiin kuvia sekä videoklippejä. Kohdennetussa, maksetussa some-mainonnassa hyödynnämme Meta-, TikTok- ja Google-mainontaa.
Some-tavoitettavuuden kasvu + 800%
TikTokissa näyttökertoja kuukaudessa yli 1 milj.