Katso video

Brändillä pysyvää kilpailuetua

Rakennamme brändin, jolla erotut varmasti markkinoilla.

Vahva brändi on pohjana koko bisnesstrategialle

Oletteko rakentamassa uutta yritystä tai kaupallistamassa tuotetta, mutta ette tiedä miten luodaan kiinnostava brändi? Onko yrityksenne nykyinen ilme, viestintä ja sisällöt säröileviä, eikä tekemisessä oikein ole punaista lankaa? Jos teitä pyydetään kiteyttämään lyhyesti yrityksenne visio, missio ja arvot, montako erilaista vastausta saadaan? Mikäli vastaukset eivät ole yhtenäisiä, on brändi hyvä ottaa työpöydälle. Autamme kirkastamaan yritys- tai tuotebrändisi ytimen, visuaalisen ilmeen, sekä viestimään siitä kiinnostavasti kohderyhmillesi. Brändityö toimii pohjana myös koko liiketoiminnalle.

Kenelle palvelu soveltuu?

Yrityksen tai tuotteen perustamisvaiheessa

Puhuttelevan tuotteen, yrityksen tai palvelun brändi on kaiken liiketoiminnan kulmakivi ja luo pohjan koko bisnesstrategialle. Sillä, mitä asiakkaanne yritys- tai tuotebrändistänne mieltää on iso vaikutus ostokäyttäytymiseen: kääntykö asiakas teidän vai kilpailijan puoleen.

Jo perustetuille yrityksille: kun punainen lanka on kadonnut

Päivitetään yhdessä teidän myynnille ja markkinoinnille strateginen työkalu, joka kirkastaa brändinne ja selkeyttää yrityksenne viestintää kaikissa kanavissa. Myös olemassa olevaa brändiä on tarkastettava säännöllisin väliajoin, koska henkilöstö vaihtuu ja maailma sekä markkinat ympärillämme muuttuu.

Kysy lisää

Palvelun osa-alueet

Brändin kehitys voi kattaa muun muassa seuraavia osa-alueita

Brändistrategia kokoaa ja kiteyttää brändin vahvuudet ja erottautumistekijät markkinoinnin ja koko yrityksen käyttöön. Lopputuloksena on yrityksenne määrittely brändinäkökulmasta, kuten visio, missio, arvot, tärkeimmät yleisöt eli kohderyhmät, brändipersoona, brändin positiointi vs. kilpailijat.

Brändistrategiasta

Yritys- tai tuote-ilmeen suunnittelun ytimessä on visualisoida brändin ydinlupaukset ja arvot.

Siispä yrityksen visuaalinen ilme suunnitellaan taustalla olevan markkinointi- tai brändistrategian pohjalta.

Visuaalisen identiteetin päivitys voi sisältää nykyilmeen kevyen kirkastamisen tai kokonaan uuden brändi-ilmeen luomisen. Yhdessä tehdyistä töistämme rakennamme brand bookin, eli brändikäsikirjan, joka toimii työkaluna markkinoinnin tekijöille sekä koko yrityksen henkilökunnalle. Ohjeistus pitää sisällään esimerkiksi brändin visuaaliseen identiteettiin (logot, typografia, värit, kuvat) ja puhetapaan eli viestinnän sävyyn liittyvät osiot.

Visuaalinen identiteetti

Miten rakennamme brändin, joka luo myyntiä?

Brändin kehittäminen ei tarvitse olla pitkä ja kallis projekti. Näin yhteistyö käynnistetään

Varaa aika konsultointitapaamiselle.

Kartoitamme liiketoimintanne tarpeet ja brändinne nykytilan.

Yhteistyö alkaa workshopilla, jossa tarkastelemme brändiänne. Brändisprinttiin lähetämme ennakkotehtävät noin viikkoa ennen. Brändisprintin kesto on yleensä noin puoli työpäivää.

Brändistrategian yhteenvetopalaverissa esittelemme kiteyttämämme brändistrategian. Samalla käydään läpi visuaalisen ilmeen toiveita ja tavoitteita.

Brändistrategian ja visuaalisen ilmeen päivityksen myötä päivitämme myynti- ja markkinointimateriaalit sekä tarkastelemme samalla verkkosivujanne.

Brändin tunnettuutta mitataan muun muassa hakusanoin sekä myynnin kasvulla pitkällä aikavälillä. Toimimme kumppaninanne brändin kehityksessä kaikissa markkinoinnin kanavissa.

Ole yhteydessä!

Tapaamisessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Brändinne nykytilan markkinoilla
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä

Siiri Akrenius Project & Account Manager 040 526 4056 siiri.akrenius@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojasi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      In English Ota yhteyttä