Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu on tärkeää, koska se luo yrityksesäsi…

Brändi ei ole vain yrityksen logo, palvelu tai tuote yksinään. Brändäys ja brändi ovat kaikki mitä ihmiset voivat yrityksestäsi kokea. Brändi on ihmisille syntyvä mielikuva, tunne ja kokemus. Autamme löytämään palvelusi, tuotteesi tai yrityksesi brändin kulmakivet, joilla menestystarinasi rakentuu.
Brändäys ja brändin rakentaminen on jatkuvaa tekemistä, joka peilautuu yrityksen toimintaan sekä myyntiin. Brändäyksen tulee näkyä punaisena lankana kaikissa kohtaamispisteissä ja tekemisessä, kuten esimerkiksi markkinointiviestinnässä, visuaalisessa ilmeessä, asiakaspalvelussa, yrityksen sisäisessä johtamisessa, myynnissä, asiakaskokemus ja verkkosivuilla. Puhuttelevan tuotteen, yrityksen tai palvelun brändäys ovat kaiken liiketoiminnan kulmakivi ja luo pohjan koko bisnesstrategiallesi.
Brändin rakennus kuuluu jokaiselle yritykselle, joka haluaa erottua markkinoilta. Sillä, mitä asiakkaanne yritys- tai tuotebrändistänne mieltää on iso vaikutus ostokäyttäytymiseen: kääntyykö asiakas ostotilanteessa teidän vai kilpailijan puoleen.
Brändin rakentaminen alkaa aina nykytilanteen kartoituksella. Tämän jälkeen asiantuntijamme käyvät läpi seuraavat vaiheet. Prosessi voi pitää sisällään muun muassa seuraavat osa-alueet.
Alkukartoituksessa keskustelemme yrityksen brändin nykytilanteesta sekä siitä, miksi brändäys on juuri nyt ajankohtaista. Alkukartoituksessa tarkastelemme myös kilpailijoita.
Kysymme muun muassa seuraavia kysymyksiä:
Alkukartoituksen päätteeksi sovimme palaverin brändistrategian työpajaan.
Bränditutkimus toimii pohjana brändistrategialle ja visuaalisen ilmeen suunnittelulle. Bränditutkimus tehdään silloin, kun halutaan vastaus mm. seuraaviin kysymyksiin:
Bränditutkimuksen kysymykset sekä otanta käydään aina asiakkaan kanssa läpi. Bränditutkimukseen on hyvä varata muutamia viikkoja aikaa.
Brändistrategia on noin puolen päivän työpaja yhdessä avainhenkilöidenne kanssa. Brändistrategia toimii brändin rakentamisen pohjana.
Brändistrategian sanallinen kiteytys esitetään pari viikkoa työpajan jälkeen.
Asiakaspolkuworkshopissa käymme läpi asiakkaanne ostopolun eri vaiheet. Asiakaspolun mallinnus auttaa ymmärtämään:
Samalla keskustelemme teille tärkeistä ostajapersoonista ja ketä halutaan brändillä puhutella.
Visuaalinen ilmeen suunnittelussa otetaan huomioon alkukartoitus, bränditutkimus, brändistrategia, asiakkaan kohtaamispisteet sekä visuaalisen ilmeen toiveet. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa työstämme myös erillisenä projektina kaikki myynti-ja markkinointimateriaalit samalle ilmeelle. Näitä materiaaleja voivat olla muun muassa
Myyvät myynti-ja markkinointimaterialit tuotetaan brändäyksen lopputulokseen peilaten. Tuotamme myös tarvittaessa tekstisisällöt ja otamme brändikuvat sekä brändivideot.
WDS Markkinointitiimin avulla rakennamme brändillesi kestävää kasvua.
Brändin tuloksekas rakentaminen perustuu tulosten jatkuvaan mittaamiseen ja analysointiin. Me seuraamme puolestasi tuloksia ja raportoimme kehityksestä wds.appiin.
Tutustu ja lue, mitä usein brändin kehittämisestä kysytään!
Brändi on termi, jota käytetään kuvaamaan tuotteen, palvelun, yrityksen tai jopa henkilön identiteettiä ja tunnettuutta markkinoilla.
Brändin rakentaminen on kokonaisuus mielikuvia, tunteita, mielleyhtymiä ja arvoja, jotka kuluttajilla ja sidosryhmillä on kyseiseen tuotteeseen, palveluun tai yritykseen liittyen.
Brändäys (engl. branding) on brändin rakentamisen prosessi jolla luodaan, kehitetään ja hallitaan brändiä eli tuotteen, palvelun, yrityksen tai henkilön identiteettiä ja tunnettuutta markkinoilla.
Brändin kehitystä voi mitata esimerkiksi orgaanisia avainsanoja seuraten. Brändin kehitystä voi mitata myös bränditutkimuksilla.
Brändistrategian ja visuaalisen ilmeen päivityksen myötä päivitämme myynti- ja markkinointimateriaalit sekä tarkastelemme samalla verkkosivujanne.
Brändin tunnettuutta mitataan muun muassa hakusanoin sekä myynnin kasvulla pitkällä aikavälillä. Toimimme kumppaninanne brändin kehityksessä kaikissa markkinoinnin kanavissa.
Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi