Katso video

Brändin rakentaminen luo pysyvää kilpailuetua

Rakennetaan yhdessä brändi, jolla erotut varmasti markkinoilla.

Mikä on brändi? Mitä tarkoittaa brändin rakentaminen?

Brändi ei ole vain yrityksen logo, palvelu tai tuote yksinään. Brändäys ja brändi ovat kaikki mitä ihmiset voivat yrityksestäsi kokea. Brändi on ihmisille syntyvä mielikuva, tunne ja kokemus. Autamme löytämään palvelusi, tuotteesi tai yrityksesi brändin kulmakivet, joilla menestystarinasi rakentuu.

Mitä brändäys on?

Brändäys ja brändin rakentaminen on jatkuvaa tekemistä, joka peilautuu yrityksen toimintaan sekä myyntiin. Brändäyksen tulee näkyä punaisena lankana kaikissa kohtaamispisteissä ja tekemisessä, kuten esimerkiksi markkinointiviestinnässä, visuaalisessa ilmeessä, asiakaspalvelussa, yrityksen sisäisessä johtamisessa, myynnissä, asiakaskokemus ja verkkosivuilla. Puhuttelevan tuotteen, yrityksen tai palvelun brändäys ovat kaiken liiketoiminnan kulmakivi ja luo pohjan koko bisnesstrategiallesi.

Brändin rakennus kuuluu jokaiselle yritykselle, joka haluaa erottua markkinoilta. Sillä, mitä asiakkaanne yritys- tai tuotebrändistänne mieltää on iso vaikutus ostokäyttäytymiseen: kääntyykö asiakas ostotilanteessa teidän vai kilpailijan puoleen.

Kysy lisää

Kenelle brändin rakentamisen palvelu soveltuu?

Kuluttajabrändi

Eikö yrityksesi tai tuotteesi erotu markkinoilta? Autamme rakentamaan brändin, joka tunnetaan ja muistetaan. Brändin rakentamisessa keskitytään mm. tuotteen erottuvuustekijöihin, ostajapersooniin sekä tunnesiteen luomiseen. Hyvin rakennettu brändi sitouttaa ja auttaa kuluttajia tekemään ostopäätöksiä.

Myyntiorganisaatio

Kaipaatko lisää liidejä? Autamme B2C- ja B2B- palveluita tarjoavia yrityksiä ja kuluttajapalveluita aina jälleenmyyjistä myyntiorganisaatioihin kirkastamaan palvelun sekä löytämään punaisen langan toiminnalle. Brändäyksen avulla tuotteistamme palvelusi selkeään, helposti ostettavaan muotoon.

B2B brändit

Onko organisaatiossa tapahtunut muutoksia? Eikö visuaalinen ilme näytä tunnu enää omalta? Autamme erikokoisia, kasvua tavoittelevia yrityksiä kirkastamaan yrityksensä brändin vahvalla otteella, vuosien kokemuksella.

Miksi brändin rakentaminen on tärkeää?

Muistettava brändi erottuu kilpailijoista

Brändäys tekee yrityksestä tai tuotteesta tunnistettavan.

Autamme suunnitelmallisesti rakentamaan brändejä, jotka muistetaan paremmin. Näin ollen yritykseltä ostetaan enemmän ja tarvittaessa tuotteestasi tai palveluistasi maksetaan enemmän.

wds_www_ikonit-19

Hyvin rakennettu brändi tuo taloudellista hyötyä

Asiakashankinnassa korostuu brändin tunnettuus ja mielikuvat: ilman vahvaa brändiä sekä myyntiin ohjaava mainonta, että myyntityö tulevat kalliiksi.

Vastaavasti ajan myötä vahva brändäys säästää kustannuksia toisaalla.

wds_www_ikonit-14

Brändäys tehostaa markkinointia

Hyvin rakennettu brändi tuo selkeyttä ja tehokkuutta sekä liiketoiminnan johtamiseen että markkinointiviestintään.

“Yhteistyö aloittaminen oli vaivatonta ja palkitsevaa. WDS:n ammattitaitoinen porukka heittäytyi projektiin intohimolla, pitäen kuitenkin samalla huolta tavoiteaikataulujen toteutumisesta. Projektina aloitettu yhteistyö on kasvanut ja kehittynyt enemmän jatkuvaksi kumppanuudeksi ja yhteistyöksi. Vahva suositus! ”
“WDS oli oikea valinta kumppaniksi projektiimme. He hoitivat projektin vankalla ammattitaidolla ja lopputuloksesta tuli meidän näköisemme. Yhteistyö sujui erinomaisesti ja kommunikaatio oli saumatonta. WDS:n väki kuunteli tarpeitamme sekä toiveitamme, ja he pääsivät hyvin kiinni ajatuksistamme, tuoden rohkeasti samalla uutta näkökulmaa.”
“WDS:n ammattitaitoisen porukan kanssa yhteistyö on ollut miellyttävää ja helppoa. Yhdessä olemme saaneet kehitettyä yrityksemme brändiä ja digimarkkinointia toivomaamme suuntaan.”

Mistä brändin rakentaminen alkaa?

Brändin rakentaminen alkaa aina nykytilanteen kartoituksella. Tämän jälkeen asiantuntijamme käyvät läpi seuraavat vaiheet. Prosessi voi pitää sisällään muun muassa seuraavat osa-alueet.

Alkukartoituksessa keskustelemme yrityksen brändin nykytilanteesta sekä siitä, miksi brändäys on juuri nyt ajankohtaista. Alkukartoituksessa tarkastelemme myös kilpailijoita.

Kysymme muun muassa seuraavia kysymyksiä:

  • Miksi brändin rakentaminen on juuri nyt ajankohtaista?
  • Miten yrityksen brändi tällä hetkellä mielletään?
  • Ketkä ovat yrityksesi pahimpia kilpailijoita?

Alkukartoituksen päätteeksi sovimme palaverin brändistrategian työpajaan.

Brändistrategiasta

Bränditutkimus toimii pohjana brändistrategialle ja visuaalisen ilmeen suunnittelulle. Bränditutkimus tehdään silloin, kun halutaan vastaus mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Mikä on yrityksen brändin autettu tunnettuus?
  • Mikä on yrityksen top-of-mind?
  • Miten selvitän asemani kilpailijoihin?
  • Miten erotun paremmin kilpailijoista?
  • Miten yritykseni mielletään?
  • Mikä on yritykseni brändi?

Bränditutkimuksen kysymykset sekä otanta käydään aina asiakkaan kanssa läpi. Bränditutkimukseen on hyvä varata muutamia viikkoja aikaa.

Brändistrategia on noin puolen päivän työpaja yhdessä avainhenkilöidenne kanssa. Brändistrategia toimii brändin rakentamisen pohjana. 

Brändistrategian sanallinen kiteytys esitetään pari viikkoa työpajan jälkeen.

Brändistrategia

Asiakaspolkuworkshopissa käymme läpi asiakkaanne ostopolun eri vaiheet. Asiakaspolun mallinnus auttaa ymmärtämään:

  • Miten palvelen asiakastani?
  • Missä ovat yrityksen palvelun timantit?
  • Mitkä ovat kohtaamispisteet?
  • Miten yritykseni brändi näkyy?
  • Ketä halutaan puhutella?

Samalla keskustelemme teille tärkeistä ostajapersoonista ja ketä halutaan brändillä puhutella.

Lue, miksi brändin kehittäminen kannattaa

Visuaalinen ilmeen suunnittelussa otetaan huomioon alkukartoitus, bränditutkimus, brändistrategia, asiakkaan kohtaamispisteet sekä visuaalisen ilmeen toiveet. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa työstämme myös erillisenä projektina kaikki myynti-ja markkinointimateriaalit samalle ilmeelle. Näitä materiaaleja voivat olla muun muassa

  • Verkkosivut
  • Sisällöt
  • Myyntiesite
  • Myyntipresentaatio
  • Lomakkeet
  • Käyntikortit
  • Autoteipit
  • Työvaatteet

Verkkosivut Visuaalinen ilme

Myyvät myynti-ja markkinointimaterialit tuotetaan brändäyksen lopputulokseen peilaten. Tuotamme myös tarvittaessa tekstisisällöt ja otamme brändikuvat sekä brändivideot.

WDS Markkinointitiimin avulla rakennamme brändillesi kestävää kasvua. 

Brändin tuloksekas rakentaminen perustuu tulosten jatkuvaan mittaamiseen ja analysointiin. Me seuraamme puolestasi tuloksia ja raportoimme kehityksestä wds.appiin. 

Tutustu WDS markkinointitiimiin Tutustu markkinoinnin johtamiseen

Lue lisää brändin rakentamisesta

Tutustu asiantuntijoidemme kirjoittamiin oppaisiin ja artikkeleihin liittyen brändin rakentamiseen ja brändin kehittämiseen.

Usein kysytyt kysymykset

Tutustu ja lue, mitä usein brändin kehittämisestä kysytään!

Brändi on termi, jota käytetään kuvaamaan tuotteen, palvelun, yrityksen tai jopa henkilön identiteettiä ja tunnettuutta markkinoilla.

Brändin rakentaminen on kokonaisuus mielikuvia, tunteita, mielleyhtymiä ja arvoja, jotka kuluttajilla ja sidosryhmillä on kyseiseen tuotteeseen, palveluun tai yritykseen liittyen.

Brändäys (engl. branding) on brändin rakentamisen prosessi jolla luodaan, kehitetään ja hallitaan brändiä eli tuotteen, palvelun, yrityksen tai henkilön identiteettiä ja tunnettuutta markkinoilla.

Brändin kehitystä voi mitata esimerkiksi orgaanisia avainsanoja seuraten. Brändin kehitystä voi mitata myös bränditutkimuksilla.

Brändistrategian ja visuaalisen ilmeen päivityksen myötä päivitämme myynti- ja markkinointimateriaalit sekä tarkastelemme samalla verkkosivujanne.

Brändin tunnettuutta mitataan muun muassa hakusanoin sekä myynnin kasvulla pitkällä aikavälillä. Toimimme kumppaninanne brändin kehityksessä kaikissa markkinoinnin kanavissa.

Kiinnostuitko? Ole yhteydessä!

Tapaamisessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Brändinne nykytilan markkinoilla
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä