Digitaalinen markkinointi

Lisäämme yrityksesi myyntiä, liidimääriä sekä tunnettuuta digimarkkinoinnin avulla.

Tavoita ihanneasiakkaasi digimarkkinoinnin avulla

Digitaalisen markkinoinnin tavoitteena on luoda asiakaskohtaamisia verkossa ja lisätä yrityksesi tunnettuutta valituissa kohderyhmissä – lopulta systemaattisesti rakennetun digimarkkinointiputken teho on mitattavissa liidituotannolla ja suoralla verkkomyynnillä.

Tavoita ihanneasiakkaasi digimarkkinoinnin avulla

Digitaalisen markkinoinnin tavoitteina on lisätä yrityksen myyntiä, liidimääriä sekä tunnettuuta. Verkon tärkeimpiin kanaviin lukeutuvat yleensä yrityksen verkkosivut, hakukonenäkyvyys, sosiaalinen media ja sähköpostimarkkinointi. Maksuttomien kanavien lisäksi yritys voi tavoittaa suuremman yleisön hakukonemainonnalla, display- eli bannerimainonnalla ja kampanjoilla sosiaalisessa mediassa.

Tuottava digimarkkinointi kumpuaa yrityksen strategiasta ja asiakasymmärryksestä. Digitaalisen markkinoinnin keinovalikoima on laaja, minkä vuoksi kokonaiskuvan hahmottaminen vaatii asiantuntijuutta. Ymmärrys teknologian mahdollisuuksista ja digin lukuisista sovelluksista ovat edellytyksiä digissä menestymiseen. Yhä suurempi osa asiakaskohtaamisista tapahtuu netissä.

Digitaalisessa maailmassa kaikki on mitattavissa, mutta mittarit on valittava oikein, jottei aikaa kulu epäolennaisen datan penkomiseen. Valistuneiden johtopäätösten tekeminen vaatii sekä tilastollisen että laadullisen näkökulman. Alkuun pääsee valitsemalla muutaman yksinkertaisen mittarin.

Kysy lisää

Digimarkkinoinnin osa-alueita

Markkinointitoimisto WDS suunnittelee yrityksellesi digistrategian, joka ohjaa digimarkkinoinnin jatkuvaa tekemistä. Valitsemme käytettävät digimarkkinointikanavat ja vastaamme digimarkkinoinnin jatkuvasta toteutuksesta ja raportoinnista.

Digimarkkinointistrategia on olennainen osa yrityksen kasvustrategiaa. Strategiatyöhön sisältyy mm. liiketoiminnan nykytilanteen tutkiminen, kilpailijakentän kartoitus, ydinviestien kiteytys sekä ostajapersoonien määrittely. Digimarkkinoinnin kanavat ja välineet valikoidaan asiakas- ja tavoitelähtöisesti.

Markkinointisuunnitelma

Sähköpostin automaatiolla asiakkaasi saa aina relevantin viestin, sillä jokainen lähtevä sähköposti perustuu käyttäjän edeltäviin toimenpiteisiin. Markkinoinnin automaatio auttaa tunnistamaan potentiaalisimmat asiakkaat ja on kytkettävissä kiinteäksi osaksi CRM:ää tai verkkokauppaa.

Markkinoinnin automaatio

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization) ja Googlen hakukonemainonta ohjaa palvelujasi hakevia kävijöitä sivustollesi. Google Ads-hakusanamainonnan avulla maksat vain toteutuneista vierailuista ja tuottavuuden mittaaminen on yksiselitteisen tarkkaa.

Google Ads -mainonta

Sosiaalisessa mediassa tavoitat tarkasti rajatun kohderyhmän. Somessa pidät yrityksesi asiakkaiden mielessä omanlaisilla ajatuksillasi. Parhaimmat irtiotot keräävät ansaittua näkyvyttää nollabudjetilla. Erityisesti Facebook- ja Instagram-mainonta ovat oivallinen keino tavoittaa laaja joukko suomalaisia.

Some-markkinointi

Verkkosivut luovat sillan kaikkien digikanavien välille. Verkkosivujen tehtävä on palvella asiakkaitasi ja muita sidosryhmiä sekä johdattaa kävijöitä kohti liiketoimintasi tavoitteita ja vahvistaa yrityksesi brändiä.

Verkkosivut

Kun haluat tavoittaa suuren yleisön valtamedioiden verkkosivuilla tai kohdentaa mainosviestisi ainoastaan heille, jotka ovat juuri vierailleet sivullasi. Ohjelmallinen ostaminen sekä Googlen Display network tarjoavat valtavasti kohdennusmahdollisuuksia banneri-, natiivi- ja videomainonnan muodoissa.

Ajoittain digimarkkinointi yhdessä kanavassa on ylivoimaisesti tehokkain markkinointitaktiikka. Tämä on kuitenkin harvinaista. Tarkistamme aina asiakkaillemme kaavan, jolla tuloksellista markkinointia saadaan aikaan. Lue lisää Markkinointitiimi-palvelusta.

Markkinointitiimi

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojasi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    In English Ota yhteyttä