Myyntiluvut ja kaupan hinta kertovat digimarkkinoinnin onnistumisesta

Myyntiluvut ja kaupan hinta kertovat digimarkkinoinnin onnistumisesta

Elega uudistaa keittiöitä aikaa, rahaa ja luontoa säästävästi: useimmiten täysremontin sijaan vaihdetaan kaappien ovet ja tasot. Yhdistelmä innovatiivisen brändin kirkastamista ja kohdennettua digimarkkinointia on parissa vuodessa moninkertaistanut verkon tuoman myynnin.

“Digissä on oltava, jos mielii päästä asiakkaiden ostoslistalle”

Elegalla on uskottu digimarkkinointiin jo pitkään ja pantu merkille asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos. “Digissä on pakko olla löydettävissä, jos mielii päästä asiakkaiden ostoslistalle. Vaihtoehtoja ja kilpailua on niin valtavasti”, Elegan toimitusjohtaja Pauli Niinikoski toteaa.

Elegalla ei ole myymälöitä, vaan myynti tapahtuu asiakkaan kotona. Niinpä myyntiliidit ovat kaikki kaikessa. Yrityksessä oli tehty pienimuotoista hakukonemarkkinointia jo vuosia ja uskottiin, että systemaattisemmalla digimarkkinointiin panostamisella voitaisiin saada vielä parempia tuloksia.

Tavoitteena oli sekä parantaa bränditunnettuutta että nostaa verkon kautta saatavien myyntiliidien määrää. Se onkin onnistunut: yhteistyön aikana reilussa parissa vuodessa liidimäärät ovat kaksin-kolminkertaistuneet.

Korona nopeutti muutosta

Kun koronan myötä kaikki tapahtumat peruttiin, haluttiin Elegalla sopeutua nopeasti uuteen tilanteeseen ja siirrettiin panostuksia vielä voimakkaammin digiin. “Liian monessa muussa yrityksessä laitettiin vain tapaamiset tauolle ja jäätiin odottamaan vanhan normaalin paluuta. He odottavat sitä edelleen”, Niinikoski harmittelee.

Ulkoistettu markkinointikumppani tuli halvemmaksi kuin oma tiimi

Elegalla on vahva myyntiorganisaatio, mutta omia markkinoinnin tekijöitä ei ole, vaan markkinointi on ulkoistettu WDS:lle.

“Laskimme, että yksi tai kaksi palkattua markkinoinnin tekijää ei riitä tekemään kaikkea, mitä tarvitsemme: koodausta, sisällöntuotantoa, mainontaa, sovelluksia, budjetointia, suunnittelua…Digimarkkinointi on niin laaja kokonaisuus, että oli kustannustehokkaampaa ottaa ulkoinen kumppani. Saimme WDS:stä hyvät suositukset, joten valinta oli helppo tehdä.”

“Ajan myötä yhteistyö on vain parantunut ja siitä on tullut läheistä kumppanuutta. WDS on oppinut tuntemaan Elegan kulttuurin, bisneksen ja asiakkaat hyvin. Se näkyy konkreettisesti vaikkapa siinä, miten tehokkaasti mainonta toimii ja tuo liidejä.”

Niinikoski kiittelee myös sujuvaa viestintää. “Tässä on oppinut itsekin koko ajan lisää digimarkkinoinnista. WDS tuo näkemystä kehittämiseen ja osaa palastella asiat helposti ymmärrettäviksi myös meille, jotka emme ole digimarkkinoinnin asiantuntijoita.”

“Tuntuu, että meitä kuunnellaan herkällä korvalla ja asioihin reagoidaan nopeasti. Esimerkiksi juuri koronan aikaan WDS oli aktiivisesti auttamassa, jotta meillä olisi parhaat eväät selvitä haastavassa tilanteessa”, Niinikoski kertoo.

Bisneksen avainluvut jatkuvasti silmien alla

Markkinoinnin tuloksellisuutta kehitetään yhteistyössä jatkuvasti ja siitä kertovia mittareita seurataan tarkkaan.

“Olen kokenut hyväksi, että meillä on valituista avainluvuista yksi dashboard, jolta näen tilanteen nopeasti yhdellä silmäyksellä: esimerkiksi paljonko digin kautta on tullut kauppaa eri kuukausina ja mikä on ollut kaupan hinta.”

“Meillä on vähintään kerran kuussa WDS:n kanssa yhteinen palaveri, jossa keskustellaan toimenpiteistä ja tuloksellisuuden parantamisesta. ActiveCampaignin CRM-järjestelmä auttaa myös osaltaan myynnin ennustamisessa. Mitä paremmaksi saadaan kehitettyä tuloksellisuuden ennustamista, sen parempi johtamiselle”, Niinikoski toteaa.

Verkon rooli bisneksessä tulee jatkossa vain kasvamaan. Tällä hetkellä jo puolet Elegan myynnistä tulee verkon kautta saatavista liideistä ja seuraavaksi määrä halutaan nostaa 80 % tuntumaan.

“Tässä onnistumiseen vaaditaan sekä vahvaa brändiä että taktista markkinointia, ne tukevat toisiaan. Lisäämme jatkossa vielä enemmän paukkuja bränditunnettuuden parantamiseen”, Niinikoski suunnittelee.

Vieraile sivustolla: elega.fi

Ota meihin yhteyttä

Lähetä viesti, olemme yhteydessä tuota pikaa!

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    In English Ota yhteyttä