Google Ads -mainonta tavoittaa ostavat asiakkaat juuri nyt

Google Ads -mainonnalla nostamme yrityksesi nopeasti hakutulosten ensimmäisten joukkoon.

Älä menetä potentiaalisia asiakkaita

Hakusanamainonnalla tavoitetaan yrityksesi ostavat asiakkaat kohdennetusti, oikealla hakutuloksella ja oikeaan aikaan. Hakusanamainonnassa maksat vain tuloksista ja tuloksien seuraaminen on yksiselitteisen tarkkaa.

Google-markkinointi, eli hakusanamainonta, soveltuu erityisesti yrityksille, joiden tavoitteena on kasvattaa sivuston kautta tulevien liidien määrää tai kasvattaa verkkokaupan myyntiä.

Ennen hakusanamainonnan aloittamista, yrityksellä tulee olla toimivat verkkosivut. Sivuston sisällön tulee myös vastata hakusanamainontaan määriteltävien hakusanojen tuloksia.

Kysy lisää

Hakusanamainonnalla digitaalisen mainonnan putkeen

Jokainen sivustokävijä jättää jäljen sivun tietoihin. Näitä tietoja hyödynnetään uudelleenmarkkinoinnissa (remarketingissa – eli lyhyesti remassa). Remaa hyödynnetään sekä hakusanamainonnassa että sosiaalisen median kanavissa. Tämä tarkoittaa sitä, että sivustolla käynyt henkilö näkee seuraavaksi kohdennettuja mainoksia ennalta määritellyissä kanavissa, esimerkiksi Googlen Display -verkostossa (Display-mainoksia havainnollistava kuva ohessa).

Nämä toimenpiteet johtavat siihen, että yrityksesi on sivustokävijän näköpiirissä senkin jälkeen, kun hän on kerran vieraillut sivustollasi. Pystymme mittaamaan digimarkkinoinnin hyvinkin tarkasti haluttuun konversioon johtavan polun pituuden sekä hakukäyttäytymisen.

Hakusanamainonnan optimointi jatkuvana palveluna

Kun pohjatyö on tehty perusteellisesti, hyvää työtä ei missään tapauksessa kannata jättää siihen. Hakusanamainonta vaatii osaltaan huolenpitoa – tätä kutsutaan optimoinniksi. Ilman säännöllistä optimointia saatat tuottaa hakijalle vääriä hakutuloksia ja näin ollen maksat turhista klikkauksista.

Tilin, kampanjoiden ja hakuliikenteen määrästä riippuen, optimointia voidaan toteuttaa kuukausipalveluna.

Jatkuva optimointi pitää sisällään

  • Mainosten osuvuuden tarkastelu
  • Sijoittuminen hakutuloksissa
  • Klikkihintojen kehittyminen ja huutokauppa
  • Negatiivisten hakusanojen lisääminen
  • Mainosten testaus
  • Raportointi

Google Ads -mainonnan aloitus

Näin yhteistyö käynnistetään

Yrityksen verkkosivut toimivat digimarkkinoinnin perustana. Tutustumme alkuun verkkosivuihin ja teemme avainsanatutkimuksen potentiaalisista hakutermeistä. Avainsanatutkimus käydään asiakkaan kanssa läpi ja täydennetään tarpeen mukaan.

Yritykselle perustetaan Google Ads -mainostili sekä määritellään kampanjarakenne, mainosjoukot ja avainsanakohtaiset mainokset. Kampanjarakenteeseen ja hakusanojen määrään vaikuttaa olennaisesti käytettävissä oleva budjetti sekä halutaanko tavoitella tiettyjä kohderyhmiä – esimerkiksi paikkakuntakohtaisesti.

Mikäli yritykselläsi on verkkokauppa, joka myy kuluttajatuotteita (esim. kenkiä), voidaan yritykselle perustaa Google Adsin lisäksi Merchant Center -tili. Tilin kautta hallinnoidaan Google Shopping -mainoksia. Shopping-mainokset näkyvät tuotekuvina Googlen hakutuloksissa. Shopping-mainokset nousevat heti kärkeen – tekstimainoksien ohi.

Hakija näkee heti tuotteen hinnan ja voi siirtyä kuvaa klikkaamalla suoraan tuotteen sivulle. Shopping-mainokset ovat toistaiseksi Suomessa melko alkutekijöissä, joten kuvamainosten kautta on mahdollista erottautua hakutuloksissa.

Mainontaa ei kannata aloittaa ennen kuin sen mittaaminen on kunnossa. Mitattavat konversiot määritetään sivuston tavoitteiden mukaan ja niitä seurataan verkkoanalytiikkatyökalun, kuten Google Analyticsin, avulla. Kattavan, ja jatkoa ajatellen ketterän, seurannan asennus tehdään Google Tag Manager -tagienhallintajärjestelmän avulla.

Sivustolle eri kanavista saapuvan liikenteen ja kävijöiden käyttäytymisen seuranta onnistuu Google Analyticsista, mutta varsinkin jos käytössä on useita eri mainoskanavia tai muita järjestelmiä (esim. myynnin seurantaan), on järkevää rakentaa myös markkinoinnin dashboard, josta päätunnusluvut löytää helposti.

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojasi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      In English Ota yhteyttä