Alkukartoituksessa käymme läpi
- Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
- Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely
- Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta
Miten tuottaa enemmän liidejä tai verkkomyyntiä? Miten rakentaa brändille tunnettuutta ja kasvattaa markkinaosuutta? Miten polkaista uusi liiketoiminta tai brändi markkinoille? Ilman toteutuskelpoista suunnitelmaa, kohderyhmäymmärrystä ja mittaristoa tulosten tekeminen on haastavaa ja markkinoinnin kehittäminen mahdotonta. Kasvua ei synny, mutta aikaa ja rahaa palaa. Autamme rakentamaan markkinoinnistanne jatkuvasti parempia tuloksia tuovan systeemin yhdellä sopimuksella. Ennustettava ja kasvua tuova markkinointi tuovat hymyn myynti- ja liiketoimintajohdon huulille.
WDS Markkinointitiimille voit ulkoistaa yrityksesi markkinoinnin osittain tai kokonaan:
Markkinoinnin ulkoistaminen on nopein tapa lähteä rakentamaan kasvua markkinoinnilla: oman markkinointitiimin kasvattamisen tai nollista rakentamisen sijaan, sitoutuneet tekijämme tuovat suoraan käyttöönne parhaat käytänteet ja mallit markkinoinnin eri osa-alueisiin.
WDS Markkinointitiimi voi kattaa osan tai kaikki seuraavista osa-alueista. Rakennamme bisneksenne tarpeisiin soveltuvan markkinoinnin täsmäpaketin, jonka sisältöä on helppo muuttaa kuukausittain.
Yhteistyön aluksi muodostamme kanssasi markkinointisuunnitelman tavoitteineen ja mittaristoineen, joka kattaa sekä markkinoinnin että myynnin kokonaisuuden. Tuloksia seurataan markkinoinnin dashboardin kautta.
Mikäli yrityksellänne ei ole omaa markkinointipäällikköä, vastaamme myös markkinoinnin toteutuksen koordinoinnista, suunnitelman päivittämisestä ja tulosten raportoinnista myynti- tai liiketoimintajohdolle.
Vahvalla brändillä erotut kilpailijoista ja kasvatat kohderyhmiesi ostohalukkuutta. Brändin kehittäminen lähtee aina brändin arvojen, olemassaolon ja tavoitetilan määrittämisestä. Tämän päälle luodaan brändin visuaalinen ilme sekä viestinnän ja mainonnan sävy kaikissa kanavissa.
Yhteistyön aluksi tunnistamme brändin kehitystarpeet – kriittiset kehitysasiat on hyvä tehdä heti ja isommat muutokset, kuten ilmepäivitykset, erillisprojekteina sopivana ajankohtana.
Asiakkaasi ostopolku alkaa monesti suoraan verkosta. On siis kriitistä, että verkkosivujen palvelu- ja tuotekuvaukset vastaavat kohderyhmäsi ongelmiin ja tarpeisiin. Myynnillisesti verkkosivujen tehtävä on maksimoida liidimäärät myynnille tai saada asiakas ostamaan suoraan netistä. Sivuston tulee olla myös ilmeeltään ja käytettävyydeltään johdonmukainen halutun brändimielikuvan kanssa.
Verkkosivujen jatkuvalla kehittämisellä varmistetaan sivuston konversion kasvaminen ja myynnillisyyden paraneminen. Jatkuvassa palvelussa sivustolle rakennetaan erilaisia laskeutumissivuja, rakennetaan uusia konversiokoukkuja, kuten chatbotteja sekä selkeytetään sivuston käytettävyyttä.
Markkinoinnin automaatio rakennetaan tukemaan koko asiakkaasi ostopolkua. Markkinoinnin automaatiolla lämmitetään vasta ostopolkunsa alkupäässä olevat kohti myynnille lämmintä liidiä ja tehdään lisäkauppaa jo ostaneelle asiakkaalle.
Markkinoinnin automaatiopolkujen jatkuvalla kehittämisellä puristetaan olemassa olevasta kontaktirekisteristä jatkuvasti lisää myyntiliidejä tai verkkokauppamyyntiä.
Markkinointi tarvitsee sisältöjä asiakkaasi ostopolun eri vaiheisiin. Blogiartikkelit luovat yleistason kiinnostusta ja tunnettuutta yrityksellesi, myyvät palvelusivut generoivat suoria liidejä ja asiakasreferenssit luovat luottamusta yrityksellesi. Lisäksi mainonta eri kanavissa tarvitsee kiinnostavia mainoskuvia, bannereita ja videoita.
Jatkuvassa palvelussa sisällöntuottajamme vastaavat sisältöstrategian mukaisesti eri kanavien sisällöntuotannosta. Kirjoitamme blogeja, haastattelemme asiakkaitanne ja tuotamme referenssejä, valokuvaamme ja tuotamme videoita sekä suunnittelemme mainokset digimarkkinoinnin tarpeisiin.
Digitaalinen markkinointi (Google-markkinointi, Some-markkinointi, display-mainonta) on lähes poikkeuksetta tehokkain ja nopein tapa tuottaa liidejä tai verkkokauppamyyntiä.
Suuntaamme panokset kanaviin, joissa kohderyhmänne viihtyvät ja vastaamme kampanjoiden jatkuvasta optimoinnista. SEO-lähtöisellä sisällöntuotannolla nostamme verkkosivujennne sijoituksia googlen maksuttomissa hakutuloksissa.
Instagramia tai Facebookia käyttää viikoittain yli puolet suomalaisista. Ne ovatkin hyviä kanavia rakentaa brändillesi tunnettuutta ja läsnäoloa kohderyhmiäsi puhuttelevien sisältöjen ja vaikuttajamarkkinoinnin keinoin.
Laadimme yrityksellesi some- ja vaikuttajastrategian, tuotamme sen mukaisia kuva- ja videosisältöjä ja huolehdimme niiden julkaisuista omiin kanaviinne. Etsimme brändillenne sopivat vaikuttajat, neuvottelemme yhteistöistä ja vastaamme koordinoinnista. Lisänäkyvyyttä rakennamme maksetun mainonnan keinoin.
Varaa aika konsultointitapamiselle. Kartoitamme liiketoimintanne tarpeet ja markkinointinne nykytilan.
Tämän pohjalta saatte ehdotukset markkinointinne kehittämisestä ja tarjouksen Markkinointitiimi-palvelusta ja startista.
Yhteistyö alkaa yhdellä tai useammalla workshopilla, jossa luomme markkinointiinne suunnan, asetamme tavoitteet ja tunnistamme mittariston.
Näiden pohjalta rakennamme riittävän tasoisen suunnitelman markkinoinnin aloitukseen
Lähdemme nopeasti markkinoinnin tekemiseen kiinni, jolloin pääsemme oppimaan nopeasti.
Yhteistyön aloituksessa kestää usein 1 – 3 kk, jotta pääsemme tuloksiin kiinni.
Raportoimme tuloksista viikko- tai kuukausitasolla.
Tulosten myötä kehitämme jatkuvasti tekemistä ja louhimme uusia ja parempia tuloksia.
Perttu Paukkeri New Business, CEO 010 2319 580 perttu.paukkeri@wds.fi