fbpx

Brändistrategia luo suunnat ja käytännöt yrityksen kasvulle

Luomme hyvin määritellyn brändin, joka realisoituu suurempana yritysarvona.

Miksi brändistrategia kannattaa?

Brändistrategia kirkastaa yrityksen, tuotteen tai palvelu tavoitetilaa. Brändistrategia on osana liiketoimintastrategiaa.

Brändistrategia auttaa asiakastyöskentelyssä, ohjaa myyntiä ja markkinointia sekä tukee kehitystoiminnan johtamisessa. Brändistrategia ohjaa visuaalisen mielikuvan vastaamaan strategiaa.

Kysy lisää

Miksi jokainen yritys tarvitsee brändistrategian?

Sisällöt, jotka erottuvat markkinoilta

Brändistrategia syventää kilpailuetuja ja luo suunnan menestymiselle.

Brändistrategia kiteyttää viestinnän äänensävyn sekä pääviestit.

Brändistrategia auttaa ymmärtämään kohderyhmiä

Brändistrategiassa syvennämme kohderyhmiä ja priorisoimme niitä.

Brändistrategia auttaa ymmärtämään ostajapersoonia paremmin.

Olennainen osa myyntiä, markkinointia ja johtamista

Brändistrategia auttaa henkilöstöjohtamista ja tukee kehitystoiminnan johtamista.

Brändistrategia listaa konkreettiset askeleet sekä numeraaliset tavoitteet suhteessa visioon.

Tutustu bränditöihimme

Katso kaikki työt

Näin etenemme brändistrategiassa

Brändistrategia toteutetaan yrityksen avainhenkilöiden, esimerkiksi johtoryhmän kanssa.

Toteutamme tarpeen mukaan taustatyöt ja tutkimukset. Taustatyön tavoitteena on selvittää brändin todellinen positio markkinassa sekä olemassa olevien tai potentiaalisten asiakkaiden mielikuvat brändistäsi.

Taustatyöhön voi lukeutua muun muassa

  • Bränditutkimus
    • Spontaani tunnettuus ja autettu tunnettuus
    • Ostoaietutkimus
  • Kilpailijoiden benchmarkkaus ja kilpailukentän analysointi
  • Asiakaskokemushaastattelut
  • NPS-tutkimus

Taustatyöt valitaan muun muassa yrityksesi/palvelusi markkinakoon sekä kilpailijoiden mukaan.

Lähetämme ennakkokyselyn työpajaan osallistujille, itsenäiseen työskentelyyn. Ennakkotehtävissä kysymme muun muassa:

  • Mitä yritys tekee?
  • Miten yritys tekee sen?
  • Miksi yritys on olemassa?
  • Mitkä ovat yrityksen kohderyhmät?
  • Mitkä ovat yrityksen arvot?
  • Mikä on yrityksen brändipersoona?
  • Jos yrityksesi olisi henkilö, millainen hän olisi? Miten hän käyttäytyisi?
  • Mihin yritys asettuu kilpailukentällä?
  • Mitkä ovat yrityksen kilpailijat?

Brändistrategian työpaja on noin puolen päivän kestävä fasilitoitu tapaaminen. Työpajaan osallistujat ottavat ennakkotehtävät mukaansa. Brändityöpajassa käydään brändistrategian osa-alueet ennakkotehtävien sekä seuraavien kysymyksien kautta:

  • Mikä on yrityksen visio?
  • Missä yrityksesi on 5 vuoden päässä?
  • Missä yrityksesi on 10 vuoden päästä?
  • Mitkä ovat arvonne?
  • Ketkä ovat kilpailijoitanne?

Brändityöpajan jälkeen kiteytämme työpajan annin brändin kiteytykseksi.

Brändin kiteytys on kirjallinen muoto brändistrategian työpajan yhteisisistä tehdyistä päätöksistä. Brändin kiteytys voi pitää sisällään työpajaan pohjaten mm. seuraavat osiot:

  1. Yrityksen visio
  2. Yrityksen visiotila
  3. Brändin pääviestit
  4. Yrityksen arvot
  5. Yrityksen tone-of-voicen (yrityksen äänensävyn)
  6. Yrityksen kohderyhmät
  7. Yrityksen bränditarinan
  8. Yrityksen ydinviestit
  9. Yrityksen arvolupaus/palvelulupaus
  10. Yrityksen slogan tai tagline

Brändin kiteytys toimii pohjana mm. visuaalisen ilmeen rakentamiselle, markkinointisuunnitelmalle sekä markkinoinnin johtamiselle.

Tutustu visuaalisen ilmeen kehittämiseen Tutustu markkinointisuunnitelmaan Lue lisää markkinoinnin johtamisesta

Brändistrategia ja visuaalinen ilme taitetaan yhtiin kansiin brand bookin muotoon. Brand book ohjaa henkilöstöä, myyntiä ja markkinointia toimimaan yrityksen brändin mukaisesti.

Lue lisää visuaalisen ilmeen rakentamisesta

Investointisi brändistrategiaan

Tarkennamme hinnoittelua sekä kokonaisuutta ratkaisuehdotuksessamme.

Brändistrategia

Jokainen brändistrategian sisältö määritellään yhteisessä starttipalaverissa. Brändistrategia toteutetaan yhteisessä WDS:n asiantuntijan toteuttamassa työpajassa, brändisprintissä.

Lopputuloksena yrityksenne määrittely brändinäkökulmasta kirjallisessa muodossa esimerkiksi

  • Visio
  • Missio
  • Arvot
  • Tärkeimmät yleisöt eli kohderyhmät tai ostajapersoonat
  • Brändipersoona
  • Brändin positiointi vs. kilpailijat

alk. 3 900€

Brändin pääviesti, tarina

Brändin pääviestit toteutetaan brändistrategiaan jälkeen. Brändin pääviesti voi pitää sisällään muun muassa:

  • Äänensävyn eli tone-of-voicen
  • Palvelulupauksen
  • Arvolupauksen
  • Bränditarinan
  • Esimerkkijalkautukset

alk. 3 000€

Lue lisää brändin kehittämisestä

Tutustu asiantuntijoidemme kirjoittamiin oppaisiin ja artikkeleihin liittyen brändin strategiatyöhön.

Usein kysytyt kysymykset

Tutustu ja lue, mitä brändistrategiasta kysytään!

Brändistrategia määrittelee yrityksen, palvelun tai tuotteen olemassaolon. Se toimii pohjana koko liiketoiminnalle.

Lue brändin rakentamisesta

Vastaa muun muassa kysymyksiin: 

  • Mitä yritys tekee? 
  • Miksi yritys on olemassa?
  • Missä tilanteissa asiakas kohtaa yrityksen brändin?

Lue brändin rakentamisesta

Kiinnostuitko? Ole yhteydessä!

Tapaamisessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Brändinne nykytilan markkinoilla
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä