Yhteistyömme some-markkinoinnin osalta upeita Gore-Tex kenkiä myyvän Pomarin verkkokaupan kanssa käynnistyi marraskuussa 2018.
Mikä oli mainonnan lähtötilanne?
Pomarilla oli jo valmiiksi pitkä historia verkkokaupan toiminnasta. Facebookissa seuraajamäärä oli vakiintunut n. 7 000 seuraajaan. Facebook toimi alustana brändiviestinnälle, mutta myyntikanavana sitä ei juuri hyödynnetty.
Mitä toimenpiteitä on tehty?
Toteutimme Facebook Business Managerin kautta dynaamisia katalogimainoksia sekä perustimme verkkokaupan ylläpitäjälle ja some-markkinoinnin spesialistille yhteydenpitokanavan Slackiin. Sillä välin kun yritys pystyi keskittymään pelkästään verkkokaupan tuotteisiin sekä on-page optimointiin, me hoidimme mainostamisen sekä keskitimme mainontaa tuotteisiin, joita oli tarpeen myydä.
Mitä tuloksia on saavutettu?
Kaiken kaikkiaan some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto eli ROAS on ollut 9,64 kertainen. Lisäksi mainosten tavoittavuus on ollut hurjat 55,8 miljoonaa näyttökertaa sekä 1,5 milj. klikkausta. Facebookin ja Instagram -mainonnan kautta tullut myynti kasvoi 314 %. Samaan aikaan Facebookin seuraajamäärä on kasvanut 52 %, eli noin 11 000 seuraajaan.
Some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto (ROAS) 9.54 kertainen
Myynti some-markkinoinnin kautta kasvanut aloituksesta +314%
Mainosten tavoittavuus 55,8 milj.
Sitoutuminen mainoksiin 1 467 449 klikkausta