Pomarin verkkokaupan myyntiä 314 % kasvuun some-markkinoinnilla

Yhteistyömme some-markkinoinnin osalta upeita Gore-Tex kenkiä myyvän Pomarin verkkokaupan kanssa käynnistyi marraskuussa 2018.

Mikä oli mainonnan lähtötilanne?

Pomarilla oli jo valmiiksi pitkä historia verkkokaupan toiminnasta. Facebookissa seuraajamäärä oli vakiintunut n. 7 000 seuraajaan. Facebook toimi alustana brändiviestinnälle, mutta myyntikanavana sitä ei juuri hyödynnetty.

Mitä toimenpiteitä on tehty?

Toteutimme Facebook Business Managerin kautta dynaamisia katalogimainoksia sekä perustimme verkkokaupan ylläpitäjälle ja some-markkinoinnin spesialistille yhteydenpitokanavan Slackiin. Sillä välin kun yritys pystyi keskittymään pelkästään verkkokaupan tuotteisiin sekä on-page optimointiin, me hoidimme mainostamisen sekä keskitimme mainontaa tuotteisiin, joita oli tarpeen myydä.

Mitä tuloksia on saavutettu?

Kaiken kaikkiaan some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto eli ROAS on ollut 9,64 kertainen. Lisäksi mainosten tavoittavuus on ollut hurjat 55,8 miljoonaa näyttökertaa sekä 1,5 milj. klikkausta. Facebookin ja Instagram -mainonnan kautta tullut myynti kasvoi 314 %. Samaan aikaan Facebookin seuraajamäärä on kasvanut 52 %, eli noin 11 000 seuraajaan.

Some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto (ROAS) 9.54 kertainen

Myynti some-markkinoinnin kautta kasvanut aloituksesta +314%

Mainosten tavoittavuus 55,8 milj.

Sitoutuminen mainoksiin 1 467 449 klikkausta

Lisätietoja

Henri Kemppi
Head of Digital
040 545 1029
henri.kemppi@wds.fi

In English Ota yhteyttä