Nopeaa kasvua Some-markkinoinnilla

Somemarkkinoinnilla (eli sosiaalisen median markkinoinnilla) tavoitamme valtaosan suomalaisista, rakennat brändin tunnettuutta, keräät myyntiliidejä sekä kasvat tuloksellisesti verkkokauppan myyntiä.

Some-markkinoinnilla liidinkeruuseen ja myyntiin nopeasti kasvua

Some-markkinointi voi tarkoittaa maksettua mainontaa tai ansaitun näkyvyyden hankkimista sosiaalisessa mediassa. Maksettua mainontaa voidaan tehdä esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa tai Snapchatissa riippuen siitä, mikä on tavoittelemasi kohderyhmä.

Facebookin mainostyökalulla tavoitat erittäin tarkasti kohdennettuja yleisöjä Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi mainostyökalulla voidaan luoda samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä, joiden avulla mainostusta voidaan laajentaa sellaisille, jotka muistuttavat jo sivustosi/some-tilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.

Kysy lisää

Miksi some-markkinointia tehdään?

Viimeisimmän tutkimustiedon mukaan Facebookia käyttää 72 % suomalaisista. Instagramissa käyttäjämäärä on tällä hetkellä 46 %. Nuorten suosiossa olevaa Snapchatia käyttää noin 16 % suomalaisista.

Jo 71 % suomalaisten tekemistä verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteella. Myös some-markkinoinnilla on tässä oma roolinsa. Maksetun mainonnan avulla voidaan somessa tavoittaa ostavia kohderyhmiä mainoksilla, jotka ohjaavat suoraan verkkokaupan tuotteen luo.

Uudelleenmarkkinointia Facebook-pikselin avulla

Ennen some-markkinoinnin aloittamista verkkosivuille asennetaan yrityksen Facebook-tilin pikseli. Pikseli yhdistää yrityksesi verkkosivut ja Facebook Business Managerin.

Pikselin avulla voidaan kohdentaa mainontaa verkkosivuilla vierailleille eli hyödyntää uudelleenmarkkinointia. Pikseli kerää tietoja yrityksesi sivukävijöistä ja heidän tekemistä toiminnoista sivuilla. Esimerkiksi mainontaa voidaan kohdentaa verkkokaupassa tuotteen ostoskoriin lisänneille, mutta ei ostaneille.

Some-markkinoinnin aloitus

Mikäli yritykselle ei ole aikaisemmin tehty mainontaa sosiaalisessa mediassa varmistamme, että yrityksellä on kaikki tarvittavat kanavat ja resurssit valmiina maksetun mainonnan aloittamiseen.

Facebook Business Managerin kautta hallinnoidaan Facebookin ja Instagramin mainoskampanjoita. Asennamme kaikki tarvittavat tilit sekä ohjeistamme käytön aloituksessa.

Asennamme Facebook-pikselin yrityksen verkkosivuille. Pikselin avulla voidaan luoda mm. ”look-alike” -yleisöjä eli samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä. Look-alike -yleisöjen avulla voidaan laajentaa mainostusta sellaisille, jotka muistuttavat jo sivustosi/sometilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.

Asiantuntijamme suunnittelee ja toteuttaa mainoskampanjoita yrityksen tarpeiden mukaan.

Tuotamme sekä visuaalisesti houkuttelevaa kuvamateriaalia että osuvia tekstisisältöjä mainoskampanjoita varten.

Raportoimme säännöllisesti mainoskampanjoiden tuloksista. Tarpeen tullen perustamme sopivan keskustelufoorumin yrityksen yhteyshenkilölle sekä asiantuntijallemme.

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely
  • Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojasi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      In English Ota yhteyttä