Alkukartoituksessa käymme läpi
- Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
- Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely
- Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta
Some-markkinointi voi tarkoittaa maksettua mainontaa tai ansaitun näkyvyyden hankkimista sosiaalisessa mediassa. Maksettua mainontaa voidaan tehdä esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa tai Snapchatissa riippuen siitä, mikä on tavoittelemasi kohderyhmä.
Facebookin mainostyökalulla tavoitat erittäin tarkasti kohdennettuja yleisöjä Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi mainostyökalulla voidaan luoda samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä, joiden avulla mainostusta voidaan laajentaa sellaisille, jotka muistuttavat jo sivustosi/some-tilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.
Viimeisimmän tutkimustiedon mukaan Facebookia käyttää 72 % suomalaisista. Instagramissa käyttäjämäärä on tällä hetkellä 46 %. Nuorten suosiossa olevaa Snapchatia käyttää noin 16 % suomalaisista.
Jo 71 % suomalaisten tekemistä verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteella. Myös some-markkinoinnilla on tässä oma roolinsa. Maksetun mainonnan avulla voidaan somessa tavoittaa ostavia kohderyhmiä mainoksilla, jotka ohjaavat suoraan verkkokaupan tuotteen luo.
Ennen some-markkinoinnin aloittamista verkkosivuille asennetaan yrityksen Facebook-tilin pikseli. Pikseli yhdistää yrityksesi verkkosivut ja Facebook Business Managerin.
Pikselin avulla voidaan kohdentaa mainontaa verkkosivuilla vierailleille eli hyödyntää uudelleenmarkkinointia. Pikseli kerää tietoja yrityksesi sivukävijöistä ja heidän tekemistä toiminnoista sivuilla. Esimerkiksi mainontaa voidaan kohdentaa verkkokaupassa tuotteen ostoskoriin lisänneille, mutta ei ostaneille.
Mikäli yritykselle ei ole aikaisemmin tehty mainontaa sosiaalisessa mediassa varmistamme, että yrityksellä on kaikki tarvittavat kanavat ja resurssit valmiina maksetun mainonnan aloittamiseen.
Facebook Business Managerin kautta hallinnoidaan Facebookin ja Instagramin mainoskampanjoita. Asennamme kaikki tarvittavat tilit sekä ohjeistamme käytön aloituksessa.
Asennamme Facebook-pikselin yrityksen verkkosivuille. Pikselin avulla voidaan luoda mm. ”look-alike” -yleisöjä eli samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä. Look-alike -yleisöjen avulla voidaan laajentaa mainostusta sellaisille, jotka muistuttavat jo sivustosi/sometilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.
Asiantuntijamme suunnittelee ja toteuttaa mainoskampanjoita yrityksen tarpeiden mukaan.
Tuotamme sekä visuaalisesti houkuttelevaa kuvamateriaalia että osuvia tekstisisältöjä mainoskampanjoita varten.
Raportoimme säännöllisesti mainoskampanjoiden tuloksista. Tarpeen tullen perustamme sopivan keskustelufoorumin yrityksen yhteyshenkilölle sekä asiantuntijallemme.