Some-markkinointi

Some-markkinoinnilla tavoitat valtaosan suomalaisista, rakennat brändin tunnettuutta, keräät myyntiliidejä sekä kasvat tuloksellisesti verkkokauppan myyntiä.

Some-markkinoinnilla liidinkeruuseen ja myyntiin nopeasti kasvua

Some-markkinointi voi tarkoittaa maksettua mainontaa tai ansaitun näkyvyyden hankkimista sosiaalisessa mediassa. Maksettua mainontaa voidaan tehdä esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa tai Snapchatissa riippuen siitä, mikä on tavoittelemasi kohderyhmä.

Facebookin mainostyökalulla tavoitat erittäin tarkasti kohdennettuja yleisöjä Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi mainostyökalulla voidaan luoda samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä, joiden avulla mainostusta voidaan laajentaa sellaisille, jotka muistuttavat jo sivustosi/some-tilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.

Some-markkinointi sopii erinomaisesti esimerkiksi verkkokaupalle. Lue lisää niin kerromme, miten kasvatimme Pomarin verkkokaupan some-markkinoinnin kautta tullutta myyntiä 314 % ja return on ad spend (ROAS) oli 9,64 kertainen.

Miksi some-markkinointia tehdään?

Viimeisimmän tutkimustiedon mukaan Facebookia käyttää 72 % suomalaisista. Instagramissa käyttäjämäärä on tällä hetkellä 46 %. Nuorten suosiossa olevaa Snapchatia käyttää noin 16 % suomalaisista.

Jo 71 % suomalaisten tekemistä verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteella. Myös some-markkinoinnilla on tässä oma roolinsa. Maksetun mainonnan avulla voidaan somessa tavoittaa ostavia kohderyhmiä mainoksilla, jotka ohjaavat suoraan verkkokaupan tuotteen luo.

Uudelleenmarkkinointia Facebook-pikselin avulla

Ennen some-markkinoinnin aloittamista verkkosivuille asennetaan yrityksen Facebook-tilin pikseli. Pikseli yhdistää yrityksesi verkkosivut ja Facebook Business Managerin.

Pikselin avulla voidaan kohdentaa mainontaa verkkosivuilla vierailleille eli hyödyntää uudelleenmarkkinointia. Pikseli kerää tietoja yrityksesi sivukävijöistä ja heidän tekemistä toiminnoista sivuilla. Esimerkiksi mainontaa voidaan kohdentaa verkkokaupassa tuotteen ostoskoriin lisänneille, mutta ei ostaneille.

Case Pomar

Some-markkinoinnilla tehty myynti Pomarin verkkokaupassa kasvoi 314 %

Yhteistyömme some-markkinoinnin osalta upeita Gore-Tex kenkiä myyvän Pomarin verkkokaupan kanssa käynnistyi marraskuussa 2018.

Mikä oli mainonnan lähtötilanne?

Pomarilla oli jo valmiiksi pitkä historia verkkokaupan toiminnasta. Facebookissa seuraajamäärä oli vakiintunut n. 7 000 seuraajaan. Facebook toimi alustana brändiviestinnälle, mutta myyntikanavana sitä ei juuri hyödynnetty.

Mitä toimenpiteitä on tehty?

Toteutimme Facebook Business Managerin kautta dynaamisia katalogimainoksia sekä perustimme verkkokaupan ylläpitäjälle ja some-markkinoinnin spesialistille yhteydenpitokanavan Slackiin. Sillä välin kun yritys pystyi keskittymään pelkästään verkkokaupan tuotteisiin sekä on-page optimointiin, me hoidimme mainostamisen sekä keskitimme mainontaa tuotteisiin, joita oli tarpeen myydä.

Mitä tuloksia on saavutettu?

Kaiken kaikkiaan some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto eli ROAS on ollut 9,64 kertainen. Lisäksi mainosten tavoittavuus on ollut hurjat 7,3 miljoonaa näyttökertaa sekä 228 tuhatta klikkausta. Facebookin ja Instagram -mainonnan kautta tullut myynti kasvoi 314 %. Samaan aikaan Facebookin seuraajamäärä on kasvanut 52 %, eli noin 11 000 seuraajaan.

 

 

Pyydä tarjous some-markkinoinnista

Ota suoraan yhteyttä tai jätä viesti.

Henri Kemppi
Head of digital
040 545 1029
etunimi.sukunimi@wds.fi

Some-markkinoinnin aloitus

Mikäli yritykselle ei ole aikaisemmin tehty mainontaa sosiaalisessa mediassa varmistamme, että yrityksellä on kaikki tarvittavat kanavat ja resurssit valmiina maksetun mainonnan aloittamiseen.

Palveluihimme kuuluu

  1. Facebook Business Managerin perustaminen

    Facebook Business Managerin kautta hallinnoidaan Facebookin ja Instagramin mainoskampanjoita. Asennamme kaikki tarvittavat tilit sekä ohjeistamme käytön aloituksessa.

  2. Verkkosivun Facebook-pikselin asennus verkkosivuille

    Asennamme Facebook-pikselin yrityksen verkkosivuille. Pikselin avulla voidaan luoda mm. ”look-alike” -yleisöjä eli samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä. Look-alike yleisöjen avulla voidaan laajentaa mainostusta sellaisille, jotka muistuttavat jo sivustosi/some-tilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.

  3. Mainoskampanjoiden suunnittelu ja toteutus

    Asiantuntijamme suunnittelee ja toteuttaa mainoskampanjoita yrityksen tarpeiden mukaan.

  4. Kuva- ja tekstisisällöt

    Tuotamme sekä visuaalisesti houkuttelevaa kuvamateriaalia että osuvia tekstisisältöjä mainoskampanjoita varten. 

  5. Raportointi ja yhteydenpito

    Raportoimme säännöllisesti mainoskampanjoiden tuloksista. Tarpeen tullen perustamme sopivan keskustelufoorumin yrityksen yhteyshenkilölle sekä asiantuntijallemme.