Nopeaa myynnin kasvua some-markkinoinnilla

Some-markkinoinnilla (eli sosiaalisen median markkinoinnilla) tavoitat valtaosan suomalaisista. Niinpä some-markkinoinnin avulla on hyvä mahdollisuus rakentaa brändin tunnettuutta, kerätä myyntiliidejä ja kasvattaa verkkokaupan myyntiä.

Some-markkinointi käytännössä

Some-markkinointi voi tarkoittaa maksettua mainontaa tai yrityksen parempaa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Maksettu mainonta voi olla esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa tai Snapchatissa riippuen siitä, mikä on tavoittelemasi kohderyhmä.

Facebookin mainostyökalulla tavoitat erittäin tarkasti kohdennettuja yleisöjä Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi työkalulla voidaan luoda samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä. Tällöin mainonta laajenee myös sellaiselle vastaanottajalle, jonka someprofiili muistuttaa jo sivustosi tai some-tilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleen henkilön profiilia.

Kysy lisää

Miksi some-markkinointia tehdään?

Viimeisimmän tutkimustiedon mukaan Facebookia käyttää 72 % suomalaisista. Instagramin käyttäjäprosentti on tällä hetkellä 46 %. Nuorten suosiossa olevaa Snapchatia käyttää noin 16 % suomalaisista.

Jo 71 % suomalaisten tekemistä verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteella. Some-markkinoinnilla on tässä oma roolinsa: maksetun mainonnan avulla voidaan somessa tavoittaa ostavia kohderyhmiä mainoksilla, jotka ohjaavat suoraan verkkokaupan tuotteen luo.

Facebook-pikseli auttaa uudelleenmarkkinoinnissa

Ennen some-markkinoinnin aloittamista verkkosivuille asennetaan yrityksen Facebook-tilin pikseli. Pikseli on seurantakoodi, joka yhdistää yrityksesi verkkosivut ja Facebook Business Managerin.

Pikselin avulla voidaan kohdentaa mainontaa jo kerran verkkosivuilla vierailleille eli hyödyntää uudelleenmarkkinointia. Pikseli kerää tietoja yrityksesi sivukävijöistä ja heidän tekemistään toiminnoista sivuilla. Esimerkiksi mainontaa voidaan kohdentaa henkilölle, joka lisäsi tuotteen ostoskoriin verkkokaupassa, mutta ei ostanutkaan tuotetta.

Some-markkinoinnin polku

Mikäli yrityksesi ei ole aikaisemmin mainostanut sosiaalisessa mediassa, me varmistamme aluksi, että kaikki tarvittavat kanavat ja resurssit ovat valmiina.

Facebook Business Managerin kautta hallinnoit Facebookin ja Instagramin mainoskampanjoita. Asennamme kaikki tarvittavat tilit ja ohjeistamme käytön aloituksessa.

Asennamme Facebook-pikselin yrityksesi verkkosivuille. Pikselin avulla voidaan luoda mm. ”look-alike” -yleisöjä eli samankaltaisuuteen perustuvia yleisöjä. Look-alike -yleisöjen avulla voidaan laajentaa mainostusta sellaisille, joiden some-profiilit muistuttavat jo sivustosi/sometilisi kanssa vuorovaikutuksessa olleiden henkilöiden profiileita.

Asiantuntijamme suunnittelee ja toteuttaa mainoskampanjat yrityksen tarpeiden mukaan.

Tuotamme sekä houkuttelevaa kuva- ja videomateriaalia että osuvia tekstisisältöjä mainoskampanjoita varten.

Raportoimme säännöllisesti mainoskampanjoiden tuloksista. Tarvittaessa perustamme sopivan keskustelufoorumin yrityksesi yhteyshenkilön ja asiantuntijamme välille.

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely

Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta.

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä