Pyörävarikko kasvoi kolmessa vuodessa paikallisesta toimijasta valtakunnalliseksi ketjuksi

Pyörävarikko on nuorekas ja kasvuhakuinen pyöräliike, jonka tarina sai uuden alun yrityskaupan myötä. Uudet yrittäjät ottivat ohjat käsiinsä kunnianhimoisella tavoitteella rakentaa Pyörävarikosta valtakunnallinen toimija. Kasvun keskellä yksi asia nousi nopeasti esiin – kaikkea ei voi tehdä itse. Ratkaisua etsiessään yrittäjät löysivät WDS:n kuukausimallin, joka tarjoaa kokonaisen asiantuntijatiimin yhden sopimuksen kautta.

Lähtötilanne

Yhteistyön alussa Pyörävarikolla oli jo viiden kivijalkamyymälän verkosto sekä vuoden verran toiminut verkkokauppa. Maksettua mainontaa oli ehditty kokeilla useissa kanavissa, mutta tekeminen oli kiireiden keskellä hajanaista ja ilman selkeää strategiaa. Yrityksellä oli vahva visio kasvusta, mutta markkinointi kaipasi suunnitelmallisuutta, mittaamista ja selkeän linjan.

Mitä toimenpiteitä on tehty?

Yhteistyö käynnistyi vuoden 2023 alussa, ja siitä tuli heti luonteva jatke Pyörävarikon kasvupolulle. WDS toi pöytään rautaisen osaamisen kasvumarkkinoinnista, jonka avulla Pyörävarikko itse pystyi keskittymään vain olennaiseen liiketoiminnan kasvatuksessa ympäri maan.

  • Markkinointistrategia: markkinoinnista tehtiin jatkuva prosessi, jota seurattiin selkeillä mittareilla.
  • Digimarkkinointi: käytössä olevista kanavista rakennettiin yhtenäinen kokonaisuus ja rinnalle tuotiin uusia, painottaen asiakaspolun eri vaiheita.
  • Markkinoinnin automaatio: Klaviyo otettiin käyttöön, jotta omaa asiakasrekisteriä voitiin hyödyntää tehokkaasti personoidussa viestinnässä.
  • Sisällöntuotanto: Tuotimme vaikuttavaa sisältöä, jotka pohjautuivat strategiassa kirkastettuihin viesteihin ja kohderyhmiin.

Tulokset

Autoimme rakentamaan markkinoinnista aidon kilpailuedun. Yhteistyön myötä Pyörävarikon markkinointi muuttui kampanjalähtöisestä tekemisestä pitkäjänteiseksi, mitattavaksi prosessiksi, joka tuki suoraan yrityksen kasvua. Yhteistyön aikana Pyörävarikko kaksinkertaisti liikevaihtonsa kahdessa vuodessa ja nousi noin 20 miljoonan euron liikevaihtoon vuonna 2025. Kasvu ei jäänyt pelkästään verkkokauppaan: Pyörävarikko laajensi kivijalkatoimintaansa kahdeksaan kaupunkiin ja avasi uusia myymälöitä Lappeenrantaan ja Turkuun.

Tuloksellinen markkinointi ei perustu kampanjointiin tai yksittäisiin taktiikoihin, vaan suunnitelmalliseen prosessiin.

Kasvun taustalla oli panostus asiakaskokemukseen, tuotteiden saatavuuteen sekä huoltopalveluiden vahvistamiseen. Markkinointi tuki näitä tavoitteita tehokkaasti, ja Pyörävarikko pystyi keskittymään siihen, mikä on yrityksen ydin: asiakkaiden palvelemiseen ja pyöräilyn edistämiseen Suomessa.

Markkinointitiimi Digitaalinen markkinointi

Liikevaihto kasvoi yhteistyön aikana + 10 M € (100%)

Markkinointiautomaation myynnin kasvatus vuoden aikana + 2 M €

Ota meihin yhteyttä

Lähetä viesti, olemme yhteydessä tuota pikaa!

Henri Hienonen Commercial Director 050 361 7764 etunimi.sukunimi@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    In English Ota yhteyttä