Smartia – Menestyksekäs kumppaanus jo vuodesta 2017

Smartian ja WDS:n menestyksekäs yhteistyö alkoi vuonna 2017 digitaalisen markkinoinnin myötä. Myöhemmin yhteistyön syventyessä olemme toteuttaneet muun muassa brändin kiteytyksen, visuaalisen ilmeen kehityksen ja  verkkosivujen uudistamisen. Vuoden 2020 jälkeen Smartian liikevaihto on ollut tasaisessa kasvussa.

Tavoitteena käyttäjäystävällinen ja liidituotantoa kasvattava verkkosivusto

Vanha verkkosivusto oli rakennettu Magento-verkkokauppapohjalle, joka ei palvellut liiketoiminnan muuttuneita tarpeita. Verkkosivujen uudistuksen tavoitteena oli kasvattaa myyntiä sekä raikastaa yleisilmettä sekä luoda käyttäjäystävällisempi kokonaisuus.

Konseptointivaiheessa määriteltiin verkkosivujen tavoitteet, kohderyhmät sekä suunniteltiin sivuston sisältörakenne ja toiminnallisuudet. Verkkosivujen visuaalinen ilme suunniteltiin käytössä olevan brändi-ilmeen mukaiseksi. Sivuston sisältö (tekstit, tuotteet ym.) jaettiin yhdessä sovitulla työnjaolla. Sivuston taustalle otettiin käyttöön Active Campaign markkinointiautomaatio, joka integroitiin Smartian CRM:ään. Näin verkkosivuilta tulevia liidejä lämmitetään kohti myyntiä ja myyntivalmiit lidit ohjautuvat suoraan myynnin käsiteltäviksi.

 

Määrittelimme WDS:n kanssa brändin isot linjat ja saimme hyviä oivalluksia muun muassa siihen, miten valita viestinnän äänensävy ja miten brändin tulee näkyä arjen tekemisessä. Kaiken kaikkiaan kokemus oli myönteinen ja saatiin hyviä hoksautuksia! 

Joskus tällaisilla projekteilla on taipumus olla tautisen pitkiä ja raskaita, mutta tämä oli  mukavan selkeä ja koko homma saatiin pakettiin nopealla aikataululla. Suosittelen ehdottomasti muillekin yrityksille!

Hannu Pohjola, toimitusjohtaja, Smartia Oy

Verkkosivuille integroitiin erilaisia konversiokoukkuja tuottamaan Smartian myynnille liidejä muun muassa:

  • Chatbot
  • Liidilomakkeet
  • Opas-ja esitelataukset

Smartian palveluvalikoiman kasvaessa ja liiketoiminnan kehittyessä verkkosivuja edistetään jatkuvasti.

Hyödynnä markkinoinnin automaatiota Verkkopalvelut

Yhteistyön tuloksena SEO-näkyvyyden kärkipaikat tärkeimmillä avainsanoilla – digimarkkinoinnilla liidejä ja tunnettuutta

Nopean ja tehokkaan verkkosivun tueksi WDS toteutti kattavan SEO-suunnitelman, sisältäen avainsanatutkimuksen, sekä verkkosivujen sisältösuunnitelman.

SEO-suunnitelman ja sen jalkautuksen myötä Smartia on päässyt liiditavoitteisiinsa huomattavasti pienemmällä digimarkkinoinnin mainosbudjetilla.

Systemaattinen digimarkkinointi toimii liidituotannon pohjana. Digimarkkinointiputki pohjautuu Smartian tuotekategorioihin ja tuotepohjaiseen myyntifunnelin. Smartian keskeisiin digimarkkinointikanaviin kuuluvat
Google- ja Meta-mainonta, joita kehitetään jatkuvasti liidi- ja myyntitavoitteita vasten.

Lue lisää: Google Ads -mainonnasta Miten WordPress kotisivut toteutetaan?

Toimitilakonseptointi tehostamaan myyntityötä ja luomaan vahvempaa erottuvuutta kilpailukentällä

Toimitilakonseptoinnin tavoitteina olivat:

  • Tehokkaampaa tekemistä yhtenäisellä myynnin lähestymisellä
  • Selkeämpää erittelyä (sisäisesti sekä ulkoisesti) kahdesta toimitilapalvelun kokonaisuudesta
  • Parantaa asiakkaiden kokemusta
  • Kirkastaa, millainen toimija Smartia on

WDSn tuottama tuotteistusprojekti koostui neljästä kokonaisuudesta:

1. Taustatyöstä ja tutkimuksesta
Taustatyö toteutettiin asiakaskokemuksien/haastattelujen kautta. Haastatteluista kirjoitettiin myös referenssi-artikkelit Smartian verkkosivuille.

2. Kiteytyksestä 
Yhteisessä WDS:n fasilitoimassa työpajassa käytiin läpi WDS:n havannoimat asiakashaastatteluissa nousseet avainasiat sekä Smartian myyjien yhteisiä ajatuksia.

3. Konseptointi
WDS konseptoi saatujen tietojen pohjalta Smartti-Paketin helposti ostettavaan ja sanoitettuun muotoon. Syntyi Smartti-Paketti ja Smartti-Paketti+ . Konseptoiduille paketeille toteutettiin tarvittavat visuaaliset elementit.

4. Käytäntöön vienti
Selkeäksi konseptoidut toimitilapaketit jalkautettiin muun muassa digitaaliseen markkinointiin ja Smartian verkkosivuille sekä monissa muissa markkinoinnin-ja myynnin kohtaamispisteissä.

Miksi brändin kehittäminen kannattaa? Myyvät verkkosivut liidien tuottamiseen

Ota meihin yhteyttä

Lähetä viesti, olemme yhteydessä tuota pikaa!

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    In English Ota yhteyttä