Alussa oli kolme veljestä
Invera Oy on kolmen oululaisen veljeksen perustama, Oulun alueella toimiva yritys, joka rakentaa aikaa kestäviä koteja ja parantaa taloyhtiöiden asuinviihtyvyyttä pihasaneerauksilla. Rakennuskohteista referenssejä löytyy niin rivitaloista, omakotitaloista kuin mökeistäkin.
WDS:n ja Inveran yhteistyön tavoitteena oli kiteytettää Inveran brändi ja uudistaa verkkosivut tukemaan paremmin asuntomyyntiä. Lisäksi Invera kaipasi konkreettista suunnitelmaa brändimarkkinointiin, markkinointirekisterin keräämiseen sekä asuntomarkkinointiin.
Projekti käyntiin tehokkailla työpajoilla
Yhteistyö Invera Oy:n kanssa alkoi kahdella työpajalla: markkinointistartilla ja brändisprintillä. Jälkimmäisessä tarkastettiin myös brändin visuaalista ilmettä. Markkinointistartti piti sisällään muun muassa asiakaspolkuworkshopit niin kuluttajien kuin B2B-asiakkaidenkin näkökulmasta. Asiakaspolkujen mallinnusta hyödynnettiin tulevien verkkosivujen suunnittelussa.
Verkkosivuprojekti aloitettiin yhteisellä konseptisuunnitelman laadinnalla. Tähän sisältyivät sivuston käyttäjäpolut, sivustojen toiminnallisuudet ja sisältötarpeiden määrittely (kuvat ja tekstit).
Lopputulos konkretisoituu uusilla verkkosivuilla
Markkinointistartin tuloksena WDS suunnitteli selkeät markkinoinnin suuntaviivat tavoitteineen yksiin kansiin. Brändin visuaalinen ilme päivitettiin kevyesti siten, että yrityksen logo pysyi entisellään ja värimaailma tunnistettavana. Visuaalista ilmettä sovellettiin Inveran uusille verkkosivuille, työmaakyltteihin, myyntiesitteisiin ja autoihin.
Kasvuun tähtäävä markkinointisuunnitelma piti sisällään muun muassa:
- Tärkeimpien kohderyhmien tunnistaminen
- Inveralle sopivien markkinointikanavien määrittely
- Asunnonostajan polku ensikosketuksesta Inveraan aina asiakkaaksi asti ja
- Markkinoinnin ydinviestintä asiakaspolun eri vaiheissa
- Markkinoinnin suunnitelma- ja checklist-pohja, jotka ovat hyödynnettävissä asuntomarkkinoinnissa hankekohtaisesti
WDS tuotti uusien verkkosivujen sisällön hyödyntäen yhteisten työpajojen antia. Sivustolle rakennettiin varausjärjestelmä asuntojen varaamista varten. Lähes kaikki sivuston sisällöt ovat muokattavissa omatoimisesti sivustohallinnan kautta, ja kaikki sivuston lomakkeet kytkettiin osaksi markkinoinnin automaatiojärjestelmää (ActiveCampaign), joka mahdollistaa älykkään sähköpostimarkkinoinnin. Valokuvatuotannossa hyödynnettiin Invera Oy:n oman henkilökunnan valokuvausosaamista.