Lähtötila
Teholämmön visuaalinen ilme otettiin yhdessä työpöydälle syksyllä 2021. Suunnitelmana oli nykyaikaistaa yrityksen visuaalinen ilme. Teholämmön kanssa yhteistyö oli alkanut jo tätä ennen brändin kiteytyksen ja markkinointisuunnitelman myötä.
Ratkaisut
Ilmeen päivityksessä otimme huomioon Teholämmön toiveet ja ajatukset sekä toiminnan kohtaamispisteet. Nämä vaikuttivat uuden ilmeen muotoiluun ja jalkauttamiseen, jotka visualisoimme esimerkein brändiohjeistoon. Logon uudistamisen helpottamiseksi tarjosimme asiakkaalle muutamia viimeisteltyjä vaihtoehtoja, joista valikoitui sopivin brändistrategiaa ja liiketoiminnan tavoitteita ajatellen. Vanhasta logosta säilytettiin asiakkaan toiveiden mukaisesti haluttu muotokieli sekä idea.
Brändi-ilmeen päivityksen tueksi suunnittelimme myyntimateriaalit, kuten yrityspresentaation ja esitteen. Myyntimateriaalien sisällöntuotantoa varten suoritettiin kompakti alle puolen päivän haastattelutuokio yhdessä asiakkaan kanssa, jotta materiaalit saatiin juurikin asiakkaan myyntityötä tukeviksi.
Lopputulokset
Teholämmön visuaalinen ilme kirkastettiin säilyttäen tunnistettavuus. Päivitetty brändi-ilmeen jalkautus toteutetaan asteittain: ensimmäisenä myyntimateriaalien lisäksi uusi ilme näkyy muun muassa työmaavaatetuksissa.