Kaksi kokenutta toimijaa yhdisti voimansa
Pitkän linjan toimijat, sähkö- ja automaatiourakoitsija Sähköpare Oy sekä kiinteistöjen turvallisuustekniikan asiantuntijayritys Paratec Oy yhdistivät liiketoimintansa uuden Paretec-nimen alle vaiheittain vuosina 2020-2021. Fuusioituneen yhtiön liikevaihto on yli 20 milj. €, ja se työllistää yli 150 ammattilaista.
Uudelle yhtiölle tarvittiin kahden yhtiön toiminnan yhdistävä brändistrategia sekä visuaalinen ilme. WDS valikoitui kumppaniksi projektille Paratec Oy:n kanssa jatkuneen pidempiaikaisen yhteistyön ansiosta.
Tavoitteena kummankin yhtiön vahvuuksista viestivä brändi
Projektin tavoitteena oli luoda molempien yhtiöiden laajan osaamisen, vahvuuksien ja pitkän kokemuksen yhteen kietova brändi sekä viedä se käytäntöön mm. myyntimateriaaleihin, verkkosivuille, henkilöstön vaatetuksiin ja työautoihin.
Haasteeksi nousi kohderyhmien ja palvelutarjonnan laajuus ja niiden viestintä selkeästi mm. verkkosivuilla.
Brändistrategian kiteytys loi onnistumisen edellytykset
Projekti aloitettiin brändistrategiatyöpajalla uuden yhtiön johtoryhmälle. Työpajassa kiteytettiin uuden yhtiön visio, missio sekä arvot, joiden pohjalle yhtiö rakentaa toimintaansa ja brändiään.
Strategiatyön pohjalta
- Suunnittelimme visuaalisen ilmeen, joka yhdessä brändistrategian kanssa niputettiin brändikirjaksi
- Tuotimme valokuva- ja videopankin viestintä- ja myyntimateriaaleissa hyödynnettäväksi
- Muotoilimme yhtiön ydinviestin sloganiksi muotoon ”Parempien kiinteistöolosuhteiden tekijä”
- Toteutimme myyntimateriaalit olosuhdepalveluiden myynnin tueksi
- Rakensimme verkkosivut, jotka palvelevat yhtiön tunnistettuja kohderyhmiä ja tuovat esiin kattavan palveluvalikoiman
Verkkosivuprojektin aluksi tarkensimme fasilitoidun työpajatyöskentelyn avulla Paretecin kohderyhmät, heidän haasteensa sekä näihin tarpeisiin vastaavan palveluvalikoiman. Lopputuloksena rakensimme WordPress-pohjaisen Paretec.fi-verkkosivuston, joka
- tukee myynnillisesti yhtiön eri kohderyhmiä
- esittelee tarkasti yhtiön eri palvelut sekä palvelumallit
Sivuston sisällöntuotannon tueksi teimme laajan hakusanatutkimuksen, jota hyödynsimme sisältötekstien tuottamisessa. Lisäksi asiantuntijuutta korostetaan referenssiartikkelien kautta.