iTapsan tarina on kehittynyt muutamassa vuodessa yhden miehen harrastuksesta Suomen tunnetuimmaksi takuun ulkopuoliseksi mobiililaitteiden huoltoketjuksi.
Kesällä 2018 iTapsa otti harppauksen eteenpäin erikoistumalla myös käytettyjen puhelimien ostoon ja myyntiin. Aluevaltaus käytettyjen puhelimien markkinoilla on avannut yritykselle uusia kehitys- ja laajennusmahdollisuuksia.
Lähtötilanne
iTapsan toiminta käynnistyi yhden miehen toimesta vuonna 2012. Alussa odotukset eivät olleet suuret – mutta kuinka kävikään? Ensimmäisenä vuonna liikevaihto ja -voitto ylittivät reippaasti odotukset. Selvää oli, että potentiaalia liiketoiminnan kasvattamiselle löytyi. Heti alkuvaiheessa mukaan tarvittiin ketterä markkinointitoimisto, jonka avulla kasvu olisi mahdollista. iTapsalla oli selkeä visio rakentaa hauska ja uniikki brändi, joka painuisi kaikkien kuluttajien mieliin.
Ratkaisut ja toteutus
WDS on ollut alusta saakka mukana markkinoinnin strategisena kumppanina kasvattamassa brändin tunnettuutta niin digissä kuin perinteisemmissä kanavissa. Kasvun yhtenä ratkaisevana tekijänä on ollut potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen ostopolun eri vaiheissa. Näin heille pystytään kohdentamaan mainontaa oikea-aikaisesti.
Matkan varrella WDS on tehnyt iTapsalle mainontaa sekä digissä että offline-kanavissa. WDS on uudistanut iTapsan verkkosivut, tehnyt sosiaalisen median markkinointia Facebookissa, Instagramissa, Snapchatissa, Twitterissä sekä luonut printtimainoksia ja ulkomainoskampanjoita. Mainoskampanjoillaan iTapsa on nopeasti reagoinut ajankohtaisiin ilmiöihin ja yhteiskunnallisiin aiheisiin. Huumorilla puhutteleva rento tyyli on ollut läsnä kampanjoissa alusta alkaen, mikä on onnistunut luomaan säpinää kohderyhmissä.
Verkkosivujen orgaanisen liikenteen kasvu vuodesta 2013 vuoteen 2018 loppuun. 525%
Myynti kasvanut yhteistyön aikana 10 x
Kasvanut yhdestä liikkeestä koko Suomen kattavaksi huoltoketjuksi. 17 myymälää
Tulokset
”Konkreettisin hyöty – ovipumppu laulaa eli asiakkaita tulee liikkeisiin. Jos mainonta ei toimi, sitten ei myöskään kauppa käy.”
Niklas Koponen, toimitusjohtaja