Yhteistyömme upeita Gore-Tex kenkiä myyvän Pomarin verkkokaupan kanssa käynnistyi some-markkinoinnin osalta marraskuussa 2018.
Mikä oli mainonnan lähtötilanne?
Pomarilla oli jo valmiiksi pitkä historia verkkokauppatoiminnasta. Facebookissa seuraajamäärä oli vakiintunut n. 7 000 seuraajaan. Facebook toimi alustana brändiviestinnälle, mutta myyntikanavana sitä ei juuri hyödynnetty.
Mitä toimenpiteitä tehtiin?
Toteutimme Facebook Business Managerin kautta dynaamisia katalogimainoksia sekä perustimme verkkokaupan ylläpitäjälle ja some-markkinoinnin spesialistille yhteydenpitokanavan Slackiin. Yritys pystyi keskittymään pelkästään verkkokaupan tuotteisiin sekä on-page optimointiin, ja me WDS:ssä hoidimme mainostamisen sekä keskitimme mainontaa tuotteisiin, joita oli tarpeen myydä.
Mitä tuloksia on saavutettu?
Kaiken kaikkiaan some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto eli ROAS on ollut 9,64-kertainen. Lisäksi mainosten tavoittavuus on ollut hurjat 55,8 miljoonaa näyttökertaa sekä 1,5 milj. klikkausta. Facebookin ja Instagram-mainonnan kautta tullut myynti kasvoi 314 %. Samaan aikaan Facebookin seuraajamäärä on kasvanut 52 %, eli noin 11 000 seuraajaan.
Some-markkinointiin käytettyjen varojen tuotto (ROAS) 9,54-kertainen
Myynti some-markkinoinnin kautta kasvanut +314%
Mainosten tavoittavuus 55,8 milj. näyttökertaa
Sitoutuminen mainoksiin 1,5 milj. klikkausta