Jetta-Talo on pitkän linjan talopakettitoimittaja, joka on palvellut suomalaisia oman kodin rakentajia jo yli 40 vuoden ajan. Perheyrityksen liikevaihto on yli 30 milj. euroa ja se työllistää lähes 100 talonrakentamisen ammattilaista.
Jetta-Talon verkkosivut olivat jääneet ajastaan jälkeen niin ilmeeltään kuin käytettävyydeltään. Sivuston vierailijalle sivusto näyttäytyi hitaana käyttää, millä oli vaikutusta myös hakukonesijoituksiin sekä digimarkkinoinnin tehokkuuteen.
Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena olikin tuoda sivusto visuaaliselta ilmeeltään 2020-luvulle, parantaa sivuston käytettävyyttä, nopeutta ja ylläpitoa sekä parantaa hakukonenäkyvyyttä.
Verkkosivuprojekti käyntiin asiakaspolkujen määrittelyllä
Projektin konseptointivaihe käynnistettiin yhteisellä asiakaspolkujen määrittelytyöpajalla Jetta-Talon projektiryhmän kanssa. Ryhmään kuului sekä markkinoinnin että myynnin vastuuhenkilöitä. Näin saatiin luotua tehokkaasti ymmärrys siitä, miten sivuston tulisi palvella oman kodin rakentajia koko heidän asiakaspolkunsa ajan. Samalla kartoitettiin Jetta-Talon myynti- ja markkinointitiimien tarpeet ja odotukset sivustouudistukselle.
Asiakaspolkua ajatellen suunnittelimme uuden sivuston sivukartan sekä kävimme läpi tarvittavat muutokset sivuston sisältöihin. Tätä työtä tukivat taustalle tehty laaja hakusanatutkimus ja sisältösuunnitelma. Näiden avulla sivuston sivu- ja sisältörakenne suunniteltiin vastaamaan hakukoneoptimoinnin tarpeita.
Verkkosivujen ilmeen suunnittelussa päivitimme Jetta-Talon brändivärit kotoisiksi ja lämpimiksi ja nostimme talomallistojen kuvat päärooliin sivustolla.
Sopiviin kohtiin sijoitelluilla konversiokoukuilla kasvatetaan aktiivisesti markkinointirekisteriä sekä ohjataan käyttäjää tarjouspyynnön jättämiseen.
Räätälöity WordPress -toteutus ja integraatiot myynnin ja markkinoinnin järjestelmiin
Sivusto koodattiin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmän päälle, mikä mahdollisti mm. ylläpidon näkymien selkeyttämisen sekä sivuston nopeuden optimoinnin. Taustalla varmistettiin, että sivuston kautta tulevat markkinointilistalle liittyjät ja myynnin liidit ohjautuvat automaattisesti markkinoinnin automaatiojärjestelmään sekä CRM:ään, josta ne edelleen ohjautuvat taloedustajille käsittelyyn.
Jatkuvalla markkinointiyhteistyöllä parannusta digimarkkinoinnin tuloksiin
Yhteistyö jatkui luontevasti jatkuvalla markkinointiyhteistyöllä digimarkkinoinnin osalta. Markkinointitiimi -palvelulla vastaamme Jetta-talon digianalytiikasta, digimarkkinoinnista ja markkinointiautomaation kehittämisestä sekä SEO-ohjatusta sisällöntuotannosta.
Markkinoinnin automaation merkitys liidigeneroinnissa 40%