Verkkosivut palvelemaan omatoimista asunnonostajaa
Rakennusyhtiö VRP rakentaa vuosittain satoja uudisasuntoja kasvukeskuksiin. Asunnot myydään pääosin kuluttajille ja asuntosijoittajille. Lisäksi VRP:n palveluihin kuuluvat erilaiset urakoinnin ja korjausrakentamisen palvelut.
VRP halusi ajanmukaistaa verkkosivustonsa entistä paremmin asunnonostajaa palvelevaksi sekä yhdenmukaistaa asuntomyyntiprosessinsa useiden tytäryhtiöidensä välillä. WDS valikoitui kumppaniksi projektille alan tuntemuksensa ja muiden vastaavanlaisten projektiensa ansiosta.
Projektin aikana huomattiin myös tarve koko brändistrategian tuoreuttamiselle ja visuaalisen ilmeen kehittämiselle.
Projekti käyntiin brändityöllä ja asiakaspolkujen mallintamisella
Verkkosivuprojekti alkoi brändityöpajalla, jossa autoimme VRP:n johtoryhmää kiteyttämään mm. yrityksen tulevaisuudenkuvat, mission, vision ja arvot. Brändityön tuloksena VRP haluaa yrityksenä näkyä ulospäin yhä avoimempana, suoraselkäisempänä ja rehellisempänä rakentajana. Brändityön lopputulokset kiteytettiin yhden sivun visualisoituun strategiakarttaan.
Varsinaisen verkkosivuprojektin aluksi mallinsimme työpajatyöskentelyllä VRP:n pääasiakasryhmien – asunnon ostajien ja urakointiasiakkaiden – asiakaspolut.
Sivuston käyttöliittymät suunniteltiin asiakaspolkujen mukaisiksi. Projektin yhteydessä kehitettiin myös VRP:n visuaalista ilmettä raikkaammaksi ja luotiin brändille muista erottuva piirroskuvatyyli. Alkuperäinen logo päädyttiin säilyttämään ennallaan.
Asunto- ja urakkamyynnin sekä VRP:n markkinointiviestinnän tueksi verkkosivujen taustalle kytkettiin käyttöön ActiveCampaigniin yhdistetty markkinoinnin automaatio- ja CRM-järjestelmä. Uuden järjestelmän käyttöön järjestettiin tarvittavat käyttäjäkoulutukset.
Verkkosivujen sisällöt tuotettiin SEO-näkyvyys edellä, avainsanatutkimusta hyödyntäen. VRP:n toivomaa avoimuutta tuodaan esille muun muassa sisältöjen äänensävyissä.
Lopputuloksena sivusto, jossa asunnonostaja voi aloittaa asunnon ostoprosessin täysin omatoimisesti
Uuden sivuston tärkein kokonaisuus on myytävien asuntojen esittelynäkymät ja varaustoiminnot.
Uudistetulla sivustolla loppuasiakas näkee yksittäisten asuntojen reaaliaikaisen varaus- ja myyntitilanteen. Asuntovarauksen teko onnistuu muutamalla klikillä. Ennakkomarkkinointivaiheen asuntojen varausmaksun voi hoitaa suoraan verkkopankin kautta. Taustalle kytketty CRM-järjestelmä puolestaan helpottaa asuntomyyntiä tekevien työtä.
VRP:n vuoden 2022 alussa julkaistu uusi sivusto palvelee tehokkaasti asuntomarkkinointia. Sivusto toimii tavoitteidensa mukaisesti niin VRP:n omien työntekijöiden, yhteistyövälittäjien kuin erilaisten kohderyhmien tukena.
Potentiaalisia asunnonostajia varten sivuille rakennettiin erilaisia liidikoukkuja. Markkinoinnin automaatiolla kiinnostuneita ostajia kypsytellaan ostaviksi asiakkaiksi, ja verkkomaksutoiminnallisuus mahdollistaa asiakkaalle omatoimisen asunnon varaamisen aina varausmaksun maksamista myöten.