Google Ads -mainonta tavoittaa ostavat asiakkaat juuri nyt

Google Ads -mainonnalla nostamme yrityksesi nopeasti hakutuloksissa ensimmäisten joukkoon.

Älä menetä potentiaalisia asiakkaita - miten se onnistuu?

Google Ads -mainonta on maksullista hakukonemainontaa, jossa yritys saa mainoksensa näkyviin Googlen hakutulosten kärkeen tietyillä hakusanoilla. Tavoitat oikeat asiakkaat juuri oikealla hakutuloksella silloin, kun he itse ovat kiinnostuneita tuotteesta tai palvelusta. Hakusanamainonnassa maksat vain tuloksista, ja niiden seuraaminen onnistuu yksiselitteisen tarkasti.

Google-markkinointi (eli hakusanamainonta) soveltuu erityisesti yrityksille, joiden tavoitteena on kasvattaa sivuston kautta tulevien liidien määrää tai kasvattaa verkkokaupan myyntiä.

Ennen hakusanamainonnan aloittamista yrityksellä tulee olla toimivat verkkosivut. Sivuston sisällön tulee myös vastata hakusanamainontaan määriteltäviä hakusanoja.

Kysy lisää

Hakusanamainonnalla digitaalisen mainonnan putkeen

Jokainen sivustokävijä jättää jäljen sivun tietoihin. Näitä tietoja hyödynnetään uudelleenmarkkinoinnissa (remarketing eli lyhyesti rema), jossa mainontaa kohdistetaan jo kerran sivuilla vierailleille potentiaalisille ostajille. Remaa hyödynnetään sekä hakusanamainonnassa että sosiaalisen median kanavissa. Sivustolla käynyt henkilö näkee kohdennettuja mainoksia ennalta määritellyissä kanavissa, esimerkiksi You Tubessa tai puhelinsovelluksissa.

Yrityksesi pysyy siis sivustokävijän näkyvillä ensimmäisen vierailukerran jälkeenkin. Pystymme näyttämään hyvin tarkasti kävijän toiminnan ja hänen verkossa ottamansa askeleet.

Hakusanamainonnan optimointi jatkuvana palveluna

Kun pohjatyö on tehty perusteellisesti, hyvää työtä ei missään tapauksessa kannata jättää siihen. Hakusanamainonta vaatii osaltaan huolenpitoa – tätä kutsutaan optimoinniksi. Ilman säännöllistä optimointia saatat tuottaa hakijalle vääriä hakutuloksia ja näin ollen maksat turhista klikkauksista.

Optimointia voidaan toteuttaa esimerkiksi kuukausipalveluna, riippuen markkinointikampanjoiden ja hakuliikenteen määrästä.

Jatkuva optimointi pitää sisällään

  • Mainosten osuvuuden tarkastelu
  • Sijoittuminen hakutuloksissa
  • Klikkihintojen kehittymisen seuranta ja huutokauppa (RTB)
  • Negatiivisten hakusanojen lisääminen
  • Mainosten testaus
  • Raportointi

Olemme Googlen ja Microsoftin partnereita

Google Ads -mainonnan aloitus

Näin yhteistyö käynnistetään

Yrityksen verkkosivut toimivat digimarkkinoinnin perustana. Tutustumme alkuun verkkosivuihin ja teemme avainsanatutkimuksen potentiaalisista hakutermeistä. Avainsanatutkimus käydään asiakkaan kanssa läpi ja täydennetään tarpeen mukaan.

Yritykselle perustetaan Google Ads -mainostili sekä määritellään kampanjarakenne, mainosjoukot ja avainsanakohtaiset mainokset. Kampanjarakenteeseen ja hakusanojen määrään vaikuttaa olennaisesti käytettävissä oleva budjetti sekä halutaanko tavoitella tiettyjä kohderyhmiä – esimerkiksi paikkakuntakohtaisesti.

Mikäli yritykselläsi on verkkokauppa, joka myy kuluttajatuotteita (esim. kenkiä), voidaan yritykselle perustaa Google Adsin lisäksi Merchant Center -tili. Tilin kautta hallinnoidaan Google Shopping -mainoksia. Shopping-mainokset näkyvät tuotekuvina Googlen hakutuloksissa. Shopping-mainokset nousevat heti kärkeen – tekstimainoksien ohi.

Hakija näkee heti tuotteen hinnan ja voi siirtyä kuvaa klikkaamalla suoraan tuotteen sivulle. Shopping-mainokset ovat toistaiseksi Suomessa melko alkutekijöissä, joten kuvamainosten kautta on mahdollista erottautua hakutuloksissa.

Mainontaa ei kannata aloittaa ennen kuin sen mittaaminen on kunnossa. Mitattavat konversiot määritetään sivuston tavoitteiden mukaan ja niitä seurataan verkkoanalytiikkatyökalun, kuten Google Analyticsin, avulla. Kattavan, ja jatkoa ajatellen ketterän, seurannan asennus tehdään Google Tag Manager -tagienhallintajärjestelmän avulla.

Sivustolle eri kanavista saapuvan liikenteen ja kävijöiden käyttäytymisen seuranta onnistuu Google Analyticsista, mutta varsinkin jos käytössä on useita eri mainoskanavia tai muita järjestelmiä (esim. myynnin seurantaan), on järkevää rakentaa myös markkinoinnin dashboard, josta päätunnusluvut löytää helposti.

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely

Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta.

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä