Yrityksen erottuva visuaalinen ilme sitouttaa tunnetasolla

Onnistunut visuaalinen brändi-ilme vaikuttaa asiakkaan tunteisiin esimerkiksi värimaailman tai muotojen kautta.

Visuaalinen identiteetti on yrityksen ilmentymä

Selkeä ja erottuva visuaalinen ilme on avaintekijänä yrityksen menestymiselle. Luomme visuaalisen ilmeen, joka kestää katseita ja aikaa sekä peilaa yrityksesi toimintaa ja tavoitteita. Yrityksen visuaalinen ilme on yrityksen käyntikortti niin uutiskirjeessä, videomainoksessa kuin nettisivuillakin. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa otetaan huomioon värit, typografia, kuvamaailma, logo, ikonit, symbolit  ja monet muut graafiset elementit.

Kysy lisää

Miksi visuaalinen ilme on yksi tärkein osa yritystäsi?

Vahva visuaalinen ilme muistetaan

Yrityksen visuaalinen ilme luo uskottavuutta, tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista ja rakentaa brändimielikuvaa haluttuun suuntaan. Se jää jo kerrasta kuluttajan mieleen.

Yrityksen näkyvin osa

Visuaalinen ilme näkyy lähes kaikkialla, missä yrityksesi kohtaa asiakkaan tai sidosryhmät. Se on yleensä yrityksen brändin näkyvin osa.

Tarkoin suunniteltu visuaalinen ilme säästää aikaa

Yrityksen visuaalinen brändi-ilme on pohjana kaikelle markkinointiviestinnälle, kuten digimarkkinoinnille, sisällöntuotannolle, verkkopalvelulle ja myyntimateriaaleille.

Tarkoin suunniteltu visuaalinen ilme ohjeistuksineen nopeuttaa työntekoa niin yrityksen sisällä kuin yhteistyökumppaneiden kanssa. Kun markkinoinnin tekijällä on käytössään valmis konsepti, hänen ei tarvitse luoda visuaalisuutta uudelleen joka kerta.

Tutustu bränditöihimme

Katso kaikki työt

Miten kehitämme yrityksellesi uuden visuaalisen ilmeen?

Aluksi kartoitamme nykytilanteen ja uudistuksen tavoitteet.

Pohjaksi visuaalisen ilmeen suunnittelulle suosittelemme brändistrategiaa. Brändistrategia vastaa visuaalisen ilmeen tavoitteisiin, kuten:

  • Ketä haluamme puhutella?
  • Ketkä ovat yritykseni tärkeimmät kohderyhmät?
  • Mitkä ovat yritykseni pahimmat kilpailijat?
  • Miltä kilpailijoiden visuaalinen ilme näyttää? Miten erotumme kilpailijoista?

Lue lisää brändistrategiasta

Kohtaamispisteet tarkoittavat kaikkia tilanteita ja materiaaleja, joissa yrityksesi näkyy kuluttajalle, asiakkaalle, työntekijälle tai yhteistyökumppanille. Kohtaamispisteet voivat olla yrityksen sisäisiä tilanteita tai ulkoisia kohtaamisia. Pohdimme yhdessä myös kohtaamispisteiden tärkeysjärjestystä.

Tarvittaessa toteutamme yrityksesi kanssa asiakaspolkuworkshopin tai asiakashaastatteluja.

Kysymme toiveenne visuaalisesta ilmeestä. Kysymme esimerkiksi seuraavat kysymykset:

  • Millaiset arvot yritykselläsi on?
  • Miltä yrityksesi näyttää?
  • Miltä kilpailevat yritykset näyttävät?
  • Millaiset logot miellyttävät?
  • Mitkä fontit miellyttävät?
  • Miltä yrityksesi ei näytä?
  • Mitkä ovat yrityksen tärkeimmät kohtaamispisteet?

Esittelemme yrityksellesi suunnitelman visuaalisesta ilmeestä. Se sisältää esimerkiksi seuraavat osiot

  1. Logo
  2. Värimaailma
  3. Fontit eli typografia
  4. Ikonit
  5. Mainosesimerkit
  6. Esimerkki verkkosivun etusivusta

Lue lisää verkkosivuista

Tuotamme yrityksesi tarvitsemat materiaalit esimerkiksi seuraaviin käyttökohteisiin

  • Verkkosivut
  • Sisällöt
  • Myyntiesite
  • Myyntipresentaatio
  • Lomakkeet
  • Käyntikortit
  • Autoteipit
  • Työvaatteet

Lue lisää verkkosivusta Mistä verkkosivujen hinta muodostuu?

Visuaalisen ilmeen suunnittelun jälkeen toimitamme yrityksellesi toteutetut materiaalit. Brand book pitää sisällään käytännön ohjeet visuaalisen ilmeen toteuttamiseen, esimerkiksi värisävyt tai fontit. Se sisältää myös brändistrategian. Mikäli brändistrategiaa ei ole toteutettu, graafinen ohjeisto voi olla esimerkiksi yksi PDF-muotoinen sivu.

Graafinen ohjeisto ohjaa yrityksen myyntiä ja markkinointia sekä vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten käytän yrityksen logoa?
  • Miten yrityksen visuaalinen ilme jalkautetaan?

Markkinoinnin johtaminen auttaa visuaalisen ilmeen jalkauttamisessa

Lue lisää visuaalisen ilmeen suunnittelusta

Tutustu asiantuntijoidemme kirjoittamiin oppaisiin ja artikkeleihin liittyen brändin visuaalisen ilmeen suunnitteluun sekä brändin kehittämiseen.

Usein kysytyt kysymykset

Lue, mitä visuaalisen ilmeen suunnittelusta kysytään!

Yrityksen brändi-ilme on kokonaisuus visuaalisia elementtejä (esimerkiksi logo, värit, kirjasinlaji), jotka muodostavat yhtenäisen ja tunnistettavan ulkoasun yritykselle. Sen tehtävänä on houkutella asiakkaita, jäädä mieleen ja erottaa kilpailijoista.

Yrityksen visuaalisen ilmeen hinta koostuu muun muassa seuraavista osioista:

  1. Suunnitteluvaiheen visuaalisen ilmeen vaihtoehdot/versiot
  2. Kohtaamispisteiden määrä (eli kuinka paljon erilaisia materiaaleja yritys tarvitsee)
  3. Logovariaatiot

Tuotamme yrityksellesi kaikki tarvitsemanne materiaalit. Näitä voivat olla esimerkiksi

  • Verkkosivut
  • Tekstisisällöt
  • Myyntiesite
  • Myyntipresentaatio
  • Lomakkeet
  • Tuotepakkaukset
  • Käyntikortit
  • Autoteipit
  • Työvaatteet
  • Digitaaliset mainokset (Facebook, Instagram, Google Ads etc.)
  • Brändivideot
  • Somejulkaisujen pohjat

Tutustu lisää verkkosivujen kehittämisestä

Yrityksen visuaalisen ilmeen päivitykseen voi olla useita syitä. Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset:

  • Onko yritykseni strategia muuttunut tai ollaanko sitä muuttamassa?
  • Erottuuko yritykseni kilpailijoista?
  • Onko yritykseni toiminta tai tarjonta muuttunut?
  • Toimiiko logo kaikissa tilanteissa?
  • Edustaako visuaalinen ilme yritystäni?

Kyllä. Visuaalisen ilmeen voi päivittää vaiheittain eri tilanteisiin ja materiaaleihin. Päivitystä varten tuleekin tehdä roadmap eli aikataulutus sekä budjetointi.

Kiinnostuitko? Ole yhteydessä!

Tapaamisessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Brändinne nykytilan markkinoilla

Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä.

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä