Tiivistelmä Yrityksen brändi on enemmän kuin pelkkä logo tai visuaalinen…

Selkeä ja erottuva visuaalinen ilme on avaintekijänä yrityksen menestymiselle. Luomme visuaalisen ilmeen, joka kestää katseita ja aikaa sekä peilaa yrityksesi toimintaa ja tavoitteita. Yrityksen visuaalinen ilme on yrityksen käyntikortti niin uutiskirjeessä, videomainoksessa kuin nettisivuillakin. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa otetaan huomioon värit, typografia, kuvamaailma, logo, ikonit, symbolit ja monet muut graafiset elementit.
Aluksi kartoitamme nykytilanteen ja uudistuksen tavoitteet.
Pohjaksi visuaalisen ilmeen suunnittelulle suosittelemme brändistrategiaa. Brändistrategia vastaa visuaalisen ilmeen tavoitteisiin, kuten:
Kohtaamispisteet tarkoittavat kaikkia tilanteita ja materiaaleja, joissa yrityksesi näkyy kuluttajalle, asiakkaalle, työntekijälle tai yhteistyökumppanille. Kohtaamispisteet voivat olla yrityksen sisäisiä tilanteita tai ulkoisia kohtaamisia. Pohdimme yhdessä myös kohtaamispisteiden tärkeysjärjestystä.
Tarvittaessa toteutamme yrityksesi kanssa asiakaspolkuworkshopin tai asiakashaastatteluja.
Kysymme toiveenne visuaalisesta ilmeestä. Kysymme esimerkiksi seuraavat kysymykset:
Esittelemme yrityksellesi suunnitelman visuaalisesta ilmeestä. Se sisältää esimerkiksi seuraavat osiot
Tuotamme yrityksesi tarvitsemat materiaalit esimerkiksi seuraaviin käyttökohteisiin
Visuaalisen ilmeen suunnittelun jälkeen toimitamme yrityksellesi toteutetut materiaalit. Brand book pitää sisällään käytännön ohjeet visuaalisen ilmeen toteuttamiseen, esimerkiksi värisävyt tai fontit. Se sisältää myös brändistrategian. Mikäli brändistrategiaa ei ole toteutettu, graafinen ohjeisto voi olla esimerkiksi yksi PDF-muotoinen sivu.
Graafinen ohjeisto ohjaa yrityksen myyntiä ja markkinointia sekä vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
Lue, mitä visuaalisen ilmeen suunnittelusta kysytään!
Yrityksen brändi-ilme on kokonaisuus visuaalisia elementtejä (esimerkiksi logo, värit, kirjasinlaji), jotka muodostavat yhtenäisen ja tunnistettavan ulkoasun yritykselle. Sen tehtävänä on houkutella asiakkaita, jäädä mieleen ja erottaa kilpailijoista.
Yrityksen visuaalisen ilmeen hinta koostuu muun muassa seuraavista osioista:
Tuotamme yrityksellesi kaikki tarvitsemanne materiaalit. Näitä voivat olla esimerkiksi
Yrityksen visuaalisen ilmeen päivitykseen voi olla useita syitä. Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset:
Kyllä. Visuaalisen ilmeen voi päivittää vaiheittain eri tilanteisiin ja materiaaleihin. Päivitystä varten tuleekin tehdä roadmap eli aikataulutus sekä budjetointi.
Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun brändin kehittämisestä.
Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi