Katso video

WDS Markkinointitiimi

Rakennamme yrityksellesi mitattavaa kasvua modernin markkinoinnin keinoin.

Suunnitelmallinen ja mitattava markkinointi on edellytys tuloksiin

Miten yrityksesi tuottaa enemmän liidejä tai verkkomyyntiä? Miten rakennatte yrityksessäsi brändille tunnettuutta ja kasvatatte markkinaosuutta? Miten polkaiset käyntiin uuden liiketoiminnan tai tuot uuden brändin markkinoille? Tarvitset jämäkän suunnitelman, ymmärrystä brändisi kohderyhmästä ja mittariston, jolla seuraat myynnin kasvua. Muutoin tulosten tekeminen on haastavaa ja markkinoinnin kehittäminen mahdotonta. Kasvua ei synny, mutta aikaa ja rahaa palaa. Autamme rakentamaan yrityksesi markkinoinnista jatkuvasti parempia tuloksia tuovan systeemin - yhdellä sopimuksella. Suunnitelmallinen ja kasvua tuova markkinointi tuovat hymyn myynti- ja liiketoimintajohdon huulille.

Markkinoinnin ulkoistaminen kirittää parempiin tuloksiin ja tuo säästöjä

WDS Markkinointitiimille voit ulkoistaa yrityksesi markkinoinnin osittain tai kokonaan:

  1. Tuomme puuttuvat markkinoinnin osaamisalueet nykyiseen markkinointitiimiisi tai
  2. Otamme vetovastuun yrityksesi koko markkinoinnista ja raportoimme tuloksista myynti- tai  liiketoimintajohdolle.

Markkinoinnin ulkoistaminen on nopein tapa kasvattaa tulosta markkinoinnin keinoin. Sinun ei tarvitse kasvattaa markkinointitiimiäsi tai rakentaa sitä nollasta. Meidän sitoutuneet tekijämme tuovat yrityksesi käyttöön parhaat toimintamallit markkinoinnin kaikille osa-alueille.

“Laskimme, että yksi tai kaksi palkattua markkinoinnin tekijää ei riitä tekemään kaikkea, mitä tarvitsemme: koodausta, sisällöntuotantoa, mainontaa, sovelluksia, budjetointia, suunnittelua. Saimme WDS:stä hyvät suositukset, joten valinta oli helppo tehdä.”
“Miksi palkkaisin iTapsalle yhden markkinointityöntekijän, joka hoitaa koko paletin, kun tavallaan samaan rahaan tai jopa halvemmalla saa huomattavasti isomman tiimin alan ammattilaisia.”
“Yhteispeli on toiminut tosi hyvin. WDS:llä on kehittyvä ja laaja osaaminen, jollaista meidän ei olisi mitään järkeä pitää omilla palkkalistoillamme.”

Millainen yritys hyötyy palvelusta?

Myyntiorganisaatio

Yrityksesi myyntitiimi osaa myydä, mutta asiakashankinta perinteisin menetelmin on kallista ja hidasta. Rakennamme myyntitiimin tueksi digitaalisen asiakashankintakoneiston ja mittariston tulosten seuraamiseen. Nämä kattavat kokonaisuuden aina asiakkaan ensikontaktista kauppaan saakka. Näin henkilökohtaisen myynnin tiimi voi keskittyä ostavimpiin asiakkaisiin ja pyrkiä tarjoamaan heille erinomaisen asiakaskokemuksen. Kaiken kaikkiaan yrityksesi brändin tunnettuus kasvaa ja potentiaaliset asiakkaat löytävät luoksenne kuin itsestään.

wds_www_ikonit-11

Kivijalkaliike ja -palvelu

Kun yrityksesi palvelee asiakkaita kivijalkaliikkeessä, on toimiva markkinointi ensiarvoisen tärkeää. Rakennamme markkinointikokonaisuuden, joka ohjaa asiakkaita liikkeeseenne ja tekee brändin tunnetuksi. Vaikka palvelette asiakasta henkilökohtaisesti, kannattaa verkkosivuille rakentaa toimintoja, joilla asiakas voi aloittaa ostamisen jo ennalta verkossa.

Verkkokauppa

Jos yrityksesi brändillä on oma verkkokauppa tai olette keskittyneet kapeaan tuoteryhmään, autamme yritystäsi kasvattamaan verkkomyyntiä. Uudistamme yrityksesi markkinoinnin kanava ja toimenpide kerrallaan. Emme keskity vain tuotteisiin, vaan myös brändiin ja sen sisältöön.

Kuluttajabrändi

Tuleeko suurin osa yrityksesi myynnistä jakelijoiden kautta? Autamme tekemään brändiä tunnetuksi kohderyhmissänne, jotta tuotteiden menekki jakelijan kaupassa kiihtyy. Tässä hyödynnämme tehokkasti sosiaalista mediaa, tuomme brändiin uusia sisältöjä (eaim. blogikirjoitukset, videot) ja rakennamme digimarkkinointia, jonka tavoitteena on lisätä brändin tunnettuutta.

Selkeä markkinoinnin raportointi

Yrityksellesi nimetty asiakaspäällikkö johtaa markkinoinnin suunnittelua, toteutusta, raportointia ja optimointia. Hän on yrityksesi markkinoinnin luottohenkilö, johon voit aina tarvittaessa olla yhteydessä. Voit seurata markkinoinnin tuloksia ja raportteja WDS App -sovelluksesta, johon kokoamme yrityksesi markkinoinnin tärkeimmät mittarit ja tulokset. Näet konkreettisesti, miten markkinointi-investointi tuottaa kasvua ja halutessasi voit tarkastella tuloksellisuutta ja tehtyjä toimenpiteitä myös kanavatasolla.

Palvelun osa-alueet

WDS Markkinointitiimi hoitaa osan tai kaikki seuraavista osa-alueista. Rakennamme bisneksenne tarpeisiin soveltuvan markkinoinnin täsmäpaketin, jonka sisältöä on helppo muuttaa kuukausittain.

Yhteistyön aluksi teemme kanssasi markkinointisuunnitelman. Siihen sisältyvät sekä markkinoinnin että myynnin tavoitteet ja mittaristo, joka näyttää saavutetut tulokset konkreettisesti. Seurannan työkaluna on markkinoinnin dashboard, joka kokoaa yhteen paikkaan ja näyttää visuaalisesti kaikki tärkeät markkinoinnin tulokset.

Mikäli yritykselläsi ei ole omaa markkinointipäällikköä, vastaamme myös markkinoinnin toteutuksen koordinoinnista, markkinointisuunnitelman päivittämisestä ja tulosten raportoinnista myynti- tai liiketoimintajohdolle.

Markkinointisuunnitelma

Vahvalla brändillä yrityksesi erottuu kilpailijoista, ja se houkuttelee kohderyhmäänne ostamaan brändin tuotteita. Brändin kehittäminen lähtee aina brändin ytimestä: määritetään brändin arvot, olemassaolo ja tavoitteet. Tämän päälle luodaan brändin visuaalinen ilme sekä viestinnän ja mainonnan sävy kaikissa kanavissa.

Yhteistyön kulkuun vaikuttavat brändin kehitystarpeet. Kriittiset kehitystyöt on hyvä tehdä heti, ja isommat muutokset, kuten brändi-ilmeen päivitykset, erillisprojekteina sopivana ajankohtana.

Brändin kehittäminen Brändistrategia Visuaalinen identiteetti

Digitaalinen markkinointi (Google-markkinointi, Some-markkinointi, display-mainonta) on lähes poikkeuksetta tehokkain ja nopein tapa tuottaa liidejä tai verkkokauppamyyntiä.

Suuntaamme markkinoinnin panokset kanaviin, joissa markkinointinne kohderyhmät viihtyvät, ja vastaamme kampanjoiden jatkuvasta optimoinnista. Tuotamme yrityksesi verkkosivuille sisältöä SEO- eli hakukonelähtöisesti niin, että sivut nousevat Googlen maksuttomissa hakutuloksissa jopa kärkipaikoille.

Digitaalinen markkinointi

Asiakkaasi ostopolku alkaa monesti verkossa. On siis tärkeää, että verkkosivujen palvelu- ja tuotekuvaukset vastaavat oikean kohderyhmän ongelmiin ja tarpeisiin. Myynnillisesti verkkosivujen tehtävä on maksimoida liidimäärät myyntiä varten tai saada asiakas ostamaan tuote tai palvelu suoraan verkosta. Sivuston ilmeen ja käytettävyyden täytyy olla johdonmukaisia halutun brändimielikuvan kanssa.

Verkkosivujen jatkuvalla kehittämisellä varmistat sivuston myynnillisyyden paranemisen ja konversion lisääntymisen. Konversio tarkoittaa tiettyjä haluttuja toimintoja, joita sivuston kävijä tekee vieraillessaan yrityksesi verkkosivuilla, esimerkiksi täyttää yhteydenottolomakkeen tai kirjautuu käyttäjäksi. Jatkuvassa palvelussa rakennamme yrityksesi verkkosivustolle erilaisia laskeutumissivuja (sivu, jolle esimerkiksi mainoksen klikkaaminen johtaa), uusia konversiokoukkuja (sivuston houkuttelevia toimintoja, joiden avulla luodaan potentiaalisia asiakkaita, esim. ilmainen kokeilu, 100 % tyytyväisyystakuu, chatbot) sekä selkeytämme sivuston käytettävyyttä.

Myyvät verkkosivut

Markkinoinnin automaatiossa hyödynnetään teknologiaa toistuvissa markkinointitehtävissä. Automaatiotyökalu esimerkiksi lähettää automaattisesti uutiskirjeet asiakkaille sopivaan aikaan tai näyttää räätälöityjä mainoksia tietylle kohderyhmälle. Rakennamme sen palvelemaan markkinointiasi asiakkaan koko ostopolun ajan. Markkinoinnin automaatio lämmittää ostopolkunsa alkupäässä olevat henkilöt liideiksi myynnille ja edistää lisäkauppaa jo ostaneelle asiakkaalle.

Markkinoinnin automaatiopolkujen pitkäjänteinen kehittäminen puristaa olemassa olevasta kontaktirekisteristä jatkuvasti lisää myyntiliidejä tai verkkokauppamyyntiä.

Markkinoinnin automaatio

Markkinointi tarvitsee sisältöjä asiakkaasi ostopolun eri vaiheisiin. Blogiartikkelit lisäävät yleistason kiinnostusta ja tunnettuutta yrityksellesi, myyvät palvelusivut tuottavat suoria liidejä, ja asiakasreferenssit luovat luottamusta yritykseesi. Lisäksi mainonta eri kanavissa tarvitsee kiinnostavia mainoskuvia, bannereita (digitaalisia mainoksia) ja videoita.

Jatkuvassa palvelussamme sisällöntuottajat vastaavat strategian mukaisesti eri kanavien sisällöntuotannosta. Kirjoitamme blogeja, haastattelemme asiakkaitanne ja tuotamme referenssejä, valokuvaamme ja tuotamme videoita sekä suunnittelemme mainokset digimarkkinoinnin tarpeisiin.

Instagramia tai Facebookia käyttää viikoittain yli puolet suomalaisista. Ne ovatkin hyviä kanavia tehdä yrityksesi brändiä tunnetuksi ja näkyväksi. Teemme sen kohderyhmiäsi puhuttelevien sisältöjen ja vaikuttajamarkkinoinnin (yhteiskunnallisesti tunnettu henkilö markkinoi tuotettasi) keinoin.

Laadimme yrityksellesi some- ja vaikuttajastrategian, tuotamme sen mukaisia kuva- ja videosisältöjä, ja huolehdimme niiden julkaisusta yrityksesi omissa kanavissa. Etsimme yrityksesi brändille sopivat vaikuttajat, neuvottelemme yhteistyöstä ja vastaamme kokonaisuuden toimivuudesta. Lisänäkyvyyttä rakennamme maksetun mainonnan keinoin.

Näin yhteistyö käynnistyy

Varaa aika konsultointitapaamiselle. Kartoitamme yrityksesi liiketoiminnan tarpeet ja markkinoinnin nykytilan.

Tämän pohjalta saat ehdotuksen markkinoinnin kehittämisestä sekä tarjouksen Markkinointitiimi-palvelusta ja startista.

Varaa aika

Yhteistyö alkaa yhdellä tai useammalla workshopilla, joissa luomme yrityksesi markkinoinnille suunnan, asetamme sille tavoitteet ja muotoilemme mittariston tulosten seurantaa varten.

Näiden pohjalta rakennamme suunnitelman, jonka mukaan aloitamme yrityksesi markkinoinnin työstämisen.

Aloitamme markkinoinnin nopeasti, jotta opimme heti mahdollisimman paljon yrityksestäsi ja brändistä.

Aloitusvaihe kestää usein 1 – 3 kk, minkä jälkeen voimme alkaa tarkastella tuloksia.

Raportoimme tuloksista viikko- tai kuukausitasolla.

Analysoimme ja kehitämme jatkuvasti tekemistämme ja louhimme uusia ja entistä parempia tuloksia.

Hinnoitteluesimerkit - Markkinointitiimi

Tarkennamme hinnoittelua aina tarjouksessamme.

Digi

Maksettujen digikanavien hallinnointi, joka ohjaa potentiaaliset asiakkaat verkkosivuille. Tavoitteena myyntiliidit, verkkokaupan myynti ja/tai kävijät myymälöihin.

  • Markkinoinnin suunnittelu
  • Seuranta ja raportointi
  • Sisällöt ja mainokset digimarkkinointiin
  • 2 digikanavan hallinnointi

 

alk. 2 500 € / kk

Teho

Digimainonnan hallinnointi, myyvän verkkosivuston kehitys sekä tekninen kokonaisuus. Tavoitteena tuottaa mitattavasti laadukkaita myyntiliidejä tai verkkokaupan myyntiä sekä vahvistaa brändiä.

  • Markkinoinnin suunnittelu
  • Seuranta ja raportointi
  • Sisällöt ja mainokset digimarkkinointiin
  • Verkkosivuston jatkuva sisällöntuotanto (SEO-perusteisesti) ja kehittäminen
  • Markkinoinnin automaatio + CRM
  • 3 digikanavan hallinnointi

 

alk. 4 950 € / kk

Kasvu

Markkinointia, joka hyödyntää tarpeen mukaan sekä digitaalisia että perinteisiä kanavia. Vaikuttaa kaikissa asiakkaan ostopolun vaiheissa sekä vahvistaa brändiä.

  • Markkinoinnin suunnittelu
  • Seuranta ja raportointi
  • Sisällöt ja mainokset digimarkkinointiin
  • Verkkosivuston jatkuva sisällöntuotanto (SEO-perusteisesti) ja kehittäminen
  • Markkinoinnin automaatio + CRM
  • 4 digikanavan hallinnointi
  • Mainonnan suunnittelu offline-kanaviin (mm. printti, radio, tv)

alk 9 950 € / kk

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely

Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta.

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    Tilaa vinkit markkinointiin!

    Tilaa uutiskirjeemme, joka sisältää blogeja markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä WDS:n kuulumisia.

      Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

      In English Ota yhteyttä