Digitaalinen markkinointi

Kasvatamme yrityksesi myyntiä, liidimääriä ja tunnettuutta digimarkkinoinnin avulla.

Tavoita ihanneasiakkaasi digimarkkinoinnilla

Digitaalisen markkinoinnin tavoitteena on luoda asiakaskohtaamisia verkossa ja lisätä yrityksesi tunnettuutta varsinkin valituissa kohderyhmissä. Huolellisesti rakennettu digimarkkinointi osoittaa tehonsa lisääntyvinä liideinä ja kasvavana verkkomyyntinä.

Missä ja miten digimarkkinointi tapahtuu?

Tärkeimmät digitaalisen markkinoinnin kanavat ovat yleensä yrityksen verkkosivut, hakukonenäkyvyys, sosiaalinen media ja sähköpostimarkkinointi. Maksuttomien kanavien lisäksi yritys voi tavoittaa vielä suuremman yleisön maksetulla hakukonemainonnalla, display- eli bannerimainonnalla (verkkosivuilla näkyvät mainokset) ja kampanjoilla sosiaalisessa mediassa.

Digitaalisen markkinoinnin keinovalikoima on siis monipuolinen. Markkinointi ja mainonta ovat kuitenkin aina suhteessa yrityksen strategiaan ja asiakaskuntaan. Tuottavassa digimarkkinoinnissa strategia, asiakkaat ja mainnonnan kanavat yhdistyvät ammattilaisen osaamisella. Myös verkkoteknologian hallinta ja lukuisien digimaailman sovelluksien hyödyntäminen ovat edellytyksiä menestymiselle digimarkkinoinnissa.

Digitaalisessa maailmassa kaikki on mitattavissa. Mittarit on kuitenkin valittava oikein, jottei aikaa kulu epäolennaisen datan penkomiseen. Luotettavien johtopäätösten tekeminen vaatii sekä määrällisen että laadullisen näkökulman, mutta alkuun pääsee muutamalla yksinkertaisella mittarilla.

Kysy lisää

Digimarkkinoinnin osa-alueita

Markkinointitoimisto WDS:ssä suunnittelemme yrityksellesi digistrategian, joka ohjaa päivittäistä digimarkkinointia. Valitsemme käytettävät digimarkkinointikanavat, ja vastaamme digimarkkinoinnin jatkuvasta toteutuksesta ja raportoinnista.

Digimarkkinointistrategia on olennainen osa yrityksen kasvustrategiaa. Strategiatyöhön sisältyy mm. liiketoiminnan nykytilanteen tutkiminen, kilpailijakentän kartoitus, yrityksen ydinviestien kiteytys sekä ostajapersoonien määrittely. Valitsemme digimarkkinoinnin kanavat ja välineet asiakas- ja tavoitelähtöisesti.

Markkinointisuunnitelma

Markkinoinnin automaatio on kuin kone, joka hoitaa markkinoinnin rutiinit puolestasi. Se lähettää automaattisesti viestejä oikeaan aikaan, seuraa asiakkaiden toimintaa, ja mukauttaa viestintää toiminnan mukaan.

Markkinoinnin automaatio pystyy henkilökohtaistamaan viestin asiakkaan mukaan ja auttaa tunnistamaan potentiaalisimmat asiakkaat. Se on kytkettävissä kiinteäksi osaksi CRM:ää (työkalu asiakkuudenhallintaan) tai verkkokauppaa.

Markkinoinnin automaatio

SEO (Search Engine Optimization) eli hakukoneoptimointi ja Googlen hakukonemainonta ohjaavat sivustollesi kävijöitä, jotka hakevat tarjoamiasi palveluita tai tuotteita.

Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan verkkosivuston sijoitusta maksuttomissa hakutuloksissa, esimerkiksi Googlessa.

Google Ads -mainonta taas on maksullista hakukonemainontaa, joka nostaa yrityksesi hakutulosten kärkeen tietyillä hakusanoilla. Tämä on nopea tapa tuoda liikennettä sivustolle, koska mainoksesi näkyy heti hakutuloksissa. Maksat kuitenkin vain toteutuneista vierailuista ja niiden avulla tuottavuuden mittaaminen on helppoa.

Google Ads -mainonta

Sosiaalisessa mediassa tavoitat tarkasti rajatun kohderyhmän. Somepäivityksillä yrityksesi pysyy asiakkaiden mielissä. Parhaimmat sutkautukset, hauskat tarinat tai vetävät kuvat tai videot keräävät näkyvyttää nollabudjetilla. Erityisesti Facebook- ja Instagram-mainonta on oivallinen keino tavoittaa laaja joukko suomalaisia.

Some-markkinointi

Verkkosivut luovat sillan kaikkien digikanavien välille. Verkkosivujen tehtävä on palvella asiakkaitasi ja muita sidosryhmiä. Ne viestivät liiketoimintasi tavoitteista ja ovat osa yrityksesi brändiä.

Verkkosivut

Kun haluat tavoittaa suuren yleisön valtamedioiden verkkosivuilla tai kohdentaa mainosviestisi heille, jotka ovat juuri vierailleet sivullasi. Silloin nämä markkinoinnin keinot ovat sinulle.

Ohjelmallinen ostaminen (RTB) sekä Googlen Display network tuottavat maksetut mainoksesi mille tahansa verkkosivuille. Ne voidaan kohdentaa monella tavalla määritellylle kohderyhmälle ja mainos voi olla esimerkiksi banneri tai video.

Bannerimainonta on perinteinen verkkomainonnan muoto, jossa maksettu mainos sijoitetaan sivupalkkiin tai keskelle sivua.

Natiivimainonta ottaa huomioon sivuston sisällön, jolloin mainonta on linjassa muun sisällön kanssa. Tämä vähentää mainonnan häiritsevyyttä.

Räätälöimme asiakkaalle aina mainonnan muodot ja ne kanavat, joilla tuloksellista markkinointia saadaan aikaan.

Lue lisää Markkinointitiimi-palvelusta

Olemme Googlen ja Microsoftin Partnereita

Toivotko yrityksellesi kasvua? Sovitaan tapaaminen!

Alkukartoituksessa käymme läpi

  • Liiketoimintanne tulevien vuosien tavoitteet
  • Lähtötilanteen kartoitus & markkinoinnin tarpeiden määrittely

Tapaamisen jälkeen saat tarkemman tarjouksen ja aikataulun yhteistyömme aloituksesta.

Henri Hienonen Sales Director 050 361 7764 henri.hienonen@wds.fi

    Lähettämällä viestin hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn
    tietosuojaselosteemme mukaisesti.

    Lomake on suojattu roskapostin estämiseksi Googlen reCAPTCHA-palvelulla, johon liittyy palvelun tietosuojaseloste ja käyttöehdot.

    In English Ota yhteyttä